Societat 11/02/2022

Les ganes de retrobar-se i celebrar disparen la venda de calçots

Els majoristes de Mercabarna esperen distribuir 15 milions d’unitats aquesta temporada, una xifra similar a abans de la pandèmia

ARA
1 min
Feixos de calçots en un punt de venda del Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna

BarcelonaL’època de calçots ja fa setmanes que ha començat i les ganes de tornar-se a trobar i celebrar han disparat la demanda d'aquesta hortalissa tan preuada.

Des de Mercabarna asseguren que les xifres són molt millors que les de l'any passat: la distribució de calçots entre els mesos d’octubre i de gener s'ha incrementat un 38,5% respecte a la que va haver-hi el 2021 en el mateix període. El Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona (AGEM), veient aquest ritme, preveu situar-se en els volums prepandèmia i arribar a 15 milions d’unitats de calçots distribuïts en aquesta campanya.

L'AGEM exposa que, tot i que la restauració és el gran sector que ha fomentat aquesta recuperació, el consum de calçots a les cases cada vegada és més alt. Des del 2014, Mercabarna –juntament amb el gremi de majoristes– ha realitzat campanyes per promocionar aquesta hortalissa per al consum domèstic i fer que arribi a totes les llars, amb receptes i propostes per cuinar-los. I és que, tal com diuen, el calçot és un ingredient molt versàtil, ja que es pot cuinar de diverses maneres: com a protagonista dels plats, afegint-lo a un sofregit o posant-lo d’acompanyant.

“Tenim una campanya de calçots molt bona pel que fa al producte i, de moment, suficient per donar resposta a la demanda, hi ha moltes ganes de calçots”, destaquen des de l’AGEM. Tots els seus calçots són de proximitat i de temporada, amb un gran percentatge d'originaris de Valls, i una petita part de comarques de Barcelona (Baix Llobregat, el Maresme i Vallès Oriental).

stats