El Consell de Mallorca convida periodistes americans a un viatge a l'illa per fer-ne promoció turística
El juny del 2026 es posarà en marxa una ruta aèria entre Canadà i Palma
PalmaEl Consell de Mallorca ha pagat un viatge organitzat a sis periodistes americans –la majoria són colombians– per fer promoció de l'illa i, segons ha assenyalat la institució insular, "donar a conèixer l'estratègia a favor del respecte i la convivència". El Consell ha remarcat que aquests professionals "representen un nodrit grup de mitjans amb impacte en aquest país concret [Colòmbia] i en altres de l'àrea americana".
Els periodistes seran a Mallorca fins al 13 de setembre –varen arribar dia 8– i durant aquests dies participaran en visites organitzades perquè "puguin apreciar valors com la millora de l'experiència del visitant i una clara orientació cap a la sostenibilitat ambiental i social, on la convivència entre residents i turistes sigui una prioritat", ha assegurat el conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez. El comunicat del Consell assenyala que els convidats aniran a "alguns dels punts més emblemàtics de l'illa", entre els quals destaca "l'Escola de Tennis Rafa Nadal Academy, el castell de Capdepera, la serra de Tramuntana i municipis com Palma, Sóller, Valldemossa i Deià". També podran "degustar la gastronomia local i descobrir el patrimoni històric i cultural de l'illa, a més de l'artesania i el producte autòcton".
Fa anys que el Consell de Mallorca treballa per incorporar nous mercats turístics a l'illa, i després de la pandèmia va centrar la seva atenció en els Estats Units. A més, aquesta estratègia ha estat compartida pel PSOE i el PP. "És un mercat que ens interessa moltíssim perquè aposta pel turisme de qualitat. És un turista amb un elevat poder adquisitiu interessat per la cultura, la gastronomia i el patrimoni, valors diferents del sol i platja. És una aposta per la qualitat i la sostenibilitat", va dir l'abril del 2023 la llavors presidenta insular, Catalina Cladera (PSOE), durant una trobada amb agents de viatges i operadors turístics dels Estats Units i el Canadà. Mesos abans, el novembre del 2023, també es varen marcar com a prioritaris els mercats d'Àsia i l'Orient Mitjà.
Nova ruta aèria
D'altra banda, l'aerolínia AirCanada ha anunciat una nova ruta entre Montreal i Palma que es posarà en marxa a partir del juny del 2026. Segons ha informat la companyia, es tracta de la primera nova ruta operada pel seu Airbus A321 d'extrallarg abast, que preveu rebre el primer trimestre de l'any que ve. Els vols de Montreal a Palma començaran el 17 de juny i seran dilluns, dimecres, divendres i dissabtes a les 18.45 hores. Els vols de Palma a Montreal seran dimarts, dijous, dissabtes i diumenges a les 12.15 hores. El vicepresident executiu i director comercial d'Air Canada, Mark Galardo, ha destacat que l'aerolínia serà la primera del país a oferir vols a Mallorca.
Més vols i places a Nova York
L'estratègia per obrir mercats al continent americà ha servit per incrementar els vols i les places (un 75%) de la connexió entre Palma i Nova York, des que United Airlines va llançar la ruta amb Ciutat el juny del 2022, segons varen anunciar la companyia i la institució insular a començaments d'any. A més, el període d'operació d'aquests s'ha ampliat un mes, fins al 24 d'octubre, amb un augment de tres a quatre freqüències per setmana. "Com a única aerolínia que connecta Mallorca amb els Estats Units, estam encantats d'anunciar aquesta ampliació que subratlla encara més la importància de la ruta de Palma dins la xarxa global de United Airlines", va declarar llavors el gerent de vendes de l'aerolínia, Antonio del Toro.