Turisme
Societat 27/11/2023

Mallorca es promocionarà en el mercat turístic d'Amèrica, Àsia i l'Orient Mitjà durant el 2024

El Patronat de la Fundació Mallorca Turisme ha aprovat aquest dilluns el Pla de ruta 2024

ARA Balears
3 min
Passatgers a l'aeroport de Son Sant Joan. / ARA BALEARS

PalmaEl Patronat de la Fundació Mallorca Turisme ha aprovat aquest dilluns en el Consell Assessor el Pla 2024, que emmarca el conjunt d'accions de promoció turística que farà el Consell de Mallorca al llarg del 2024, entre les quals destaca la promoció turística de l'illa en els mercats americà, asiàtic i de l'Orient Mitjà. Segons ha informat la institució insular en una nota de premsa, el focus principal del Pla és desenvolupar la definició de l'enfocament del turisme a Mallorca a través del Compromís per a un turisme responsable, el nou full de ruta que emmarca la gestió turística per als pròxims anys i que involucra tots els elements de la cadena de valor turística, que inclou també els residents i els turistes.

El Compromís s'emmarca en els 17 objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides i, més concretament, en les cinc dimensions crítiques conegudes com les 5 'P': Persones, Prosperitat, Planeta, Pau i Pactes. Amb aquest nou full de ruta, la institució insular vol fer efectiu el contingut que es va proclamar en la Declaració del turisme responsable i que estableix que les destinacions turístiques que "són els millors llocs per viure són també els millors llocs per visitar". Segons han explicat, el Compromís suposa un punt de partida, un canvi en el model de promoció i posicionament de Mallorca en l'exterior amb l'objectiu de preservar-ne l'entorn natural i la riquesa cultural per garantir la prosperitat a llarg termini de la nostra illa i el benestar de les comunitats locals.

El text proposa un esforç mancomunat perquè Mallorca sigui percebuda des de l'exterior com una destinació responsable, i per a això reclama la col·laboració entre institucions locals i internacionals i socis turístics de llarg recorregut, així com el suport total tant de visitants com de residents. Segons han recordat, el Compromís es va presentar el 7 de novembre a la World Travel Market de Londres amb un bon acolliment per part del sector.

Per fer totes les accions plantejades per al 2024, la FMT disposarà de 9,6 milions d'euros que es distribuiran entre les diferents àrees, entre les quals destaquen les de Promoció, Màrqueting, OTS, MFC, Comunicació i Patrocinis. A partir del que marca el Compromís per a un turisme responsable, la Fundació desenvoluparà un conjunt d'accions que tenen com a objectiu la materialització d'un turisme veritablement responsable, sostenible i capaç d'anar ampliant la temporada mitjançant el desenvolupament d'un conjunt d'accions coordinades entre si. Com a novetats destacables, el 2024 s'incidirà en nous mercats emergents, especialment en els mercats americà, asiàtic i de l'Orient Mitjà.

En promoció destaca també la presència a InVOYAGE i la realització entre els press trips en col·laboració amb Turespaña d'accions amb mercat italià i dels Emirats. Durant el 2024 Mallorca també serà present a les fires espanyoles de producte Madrid Fusió i Gastronòmica de Sant Sebastià. D'altra banda, la FMT durà a terme un important desenvolupament de l'àrea de Màrqueting amb una forta aposta per les accions basades en el 'màrqueting verd'. Entre altres aspectes del projecte de Màrqueting i Publicitat, han ressaltat la creació de contingut creatiu, mitjançant una IA generativa, accions de segmentació del públic amb IA predictiva i personalització de l'experiència, a partir de l'experiència dels usuaris. Dins l'àrea de Comàrqueting, el 2024 s'inclourà una línia per a companyies aèries per contribuir a la millora de la connectivitat, un aspecte capital per a l'ampliació de la temporada i que també aporta una millora de la qualitat de vida als residents de Mallorca.

stats