La Plataforma contra els Megacreuers diu que el port de Palma té un cost social i ambiental "inviable"

L'entitat se suma a altres grups ecologistes com Zeroport, Depana i Ecologistes en Acció, i presentarà les seves propostes per a la llei de mobilitat sostenible 

La Plataforma de Megacreuers ha afirmat en un comunicat que una de les qüestions principals que la futura llei de mobilitat sostenible ha d'abordar és el "sobredimensionament de les infraestructures". Destaca que aquest és el cas del port de Palma, que "s'ha mostrat deficitari i amb un cost ambiental, social i pressupostari del tot inviable".

La Plataforma contra els  Megacreuers i altres entitats ecologistes estan unificant criteris per aportar propostes a la futura llei de mobilitat sostenible que actualment està en fase inicial.

Des de la Plataforma reclamen que s'eliminin les bonificacions a creuers, s'incrementin les taxes portuàries en funció dels costos ambientals per a la població, s'eliminin els subsidis fiscals a les activitats als ports i es garanteixi la transparència i l'accés a la informació.

A més, creuen que la crisi sanitària no ha de deixar de prioritzar o d'invalidar les demandes de la ciutadania, ja siguin de component econòmic, social o  ambiental.

L'entitat recorda que a la darrera reunió amb el president  de l'Autoritat  Portuària, Francesc  Antich , es va destacar la importància de regular i disminuir les potencials pressions del turisme de  megacreuers .

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF