Carreteres

El tècnic que ara titlla d'il·legal el Bus-VAO és el mateix que va ordenar habilitar-lo l'any passat

Des de la institució insular ho confirmen, tot i haver assegurat que el projecte "no havia passat per mans dels tècnics de Carreteres"

Imatge del carril BUS-VAO aquest dimecres a les 12 hores.
02/08/2023
2 min

PalmaEl tècnic del Consell Insular de Mallorca que assegura i manté que el carril Bus-VAO és il·legal –tot i que el Ministeri de Mobilitat ja ho ha desmentit– és el mateix que va ordenar habilitar-lo ara fa deu mesos, tal com ha avançat Última Hora i ha pogut confirmar aquest diari. Segons han explicat fonts que treballaven a la institució insular en el moment d'implementació del carril, el tècnic va ordenar, després que la Direcció General de Trànsit, el Ministeri de Mobilitat i els mateixos tècnics del Consell emetessin informes favorables al respecte, que es col·locassin els senyals viaris necessaris.

Després que s'hagi publicat la notícia, des del Consell han confirmat a aquest diari que es tracta del mateix tècnic, tot i haver assegurat en la darrera nota de premsa que el projecte "no havia passat per mans dels tècnics de Carreteres". En concret, a la nota que van emetre dimarts passat, asseguraven que el projecte l'havia fet una empresa externa, una informació verídica, però que no eximeix els tècnics del Consell de supervisar-lo, sinó que tot el contrari, hi estan obligats.

Des de la institució insular defensen que aquest tècnic l'any passat "no va fer cap valoració, ni va emetre cap informe sobre el carril", sinó que "només va ordenar les tasques de col·locació dels senyals, una vegada la DGT va informar favorablement del projecte". No obstant això, no consta, tot i que com a funcionari hi estaria obligat, que avisàs de cap incompliment de la normativa, com sí que assenyala ara després del canvi de govern.

L'exconseller insular de Carreteres demana que "deixin de mentir i manipular"

Davant aquesta polèmica que va esclatar el passat dilluns arran de les declaracions del conseller insular de Mobilitat, Fernando Rubio, que assegurà que durant el ple de la institució el carril era il·legal, l'ara exconseller de Carreteres, Iván Sevillano, ha demanat que "es deixi de mentir i de manipular respecte d'una feina que es va fer de manera escrupolosament perfecta".

A més, Sevillano ha advertit que no es vol "veure obligat a fer una roda de premsa i donar llum sobre la veracitat de moltes coses que s'estan dient". L'exconseller "confia" que el debat es torni a centrar en la política, en les idees i en el model de mobilitat: "Jo tenc clar quin vull: el transport públic, i el continuaré defensant on faci falta", ha sentenciat.

Cal recordar que des del Consell mantenen la il·legalitat del carril, tot i que des de l'Estat ja ho han desmentit. En concret, asseguren que vulnera la norma 3.1-IC de la Instrucció de Carreteres. A més, han registrat la sol·licitud de la seva retirada davant l'organisme que té la competència en circulació, que també és la DGT.

stats