Política 06/09/2018

El Pi demana un Pla de Mobilitat més ambiciós i considera "insuficient" la proposta del Govern

El secretari general dels regionalistes, Josep Melià, assegura que el Pla de Mobilitat del Govern només inclou iniciatives "que es plantegen sempre i que no es materialitzen mai"

J. R.
2 min
El secretari general d'El Pi, Josep Melià, a l'entrada de l'Estació Intermodal de Palma.

PalmaEl Pi continua reivindicant més inversions en mobilitat, infraestructures viàries i transport públic. Avui, els regionalistes han assegurat que consideren "poc ambiciós" el Pla Director Sectorial de Mobilitat de les Illes Balears i que es tracta "d'un simple recull d'un grapat d'iniciatives que no aporten res nou". Les iniciatives que inclou, diu El Pi, són "les que es plantegen sempre i que no es materialitzen mai des de fa anys" per part de les institucions responsables.

El secretari general de la formació, Josep Melià, ha explicat aquest dijous les al·legacions que El Pi ha presentat al Pla de Mobilitat, en les quals reclama concloure les fases pendents de la via connectora de Palma i la millora dels 700 quilòmetres de carreteres secundàries de les Illes per tal d'adequar els accessos i eliminar els punts negres. També planteja l'ampliació de la xarxa de metro fins a l'aeroport, l'hospital Son Espases i el barri de Pere Garau de Palma, l'arribada del tren fins a Artà i ses Salines, la millora de la xarxa insular d'autobusos a Eivissa i l'estudi de viabilitat d'una línia ferroviària entre Maó i Ciutadella.

A les al·legacions, El Pi reclama que es reconsideri la contractació del servei de transport públic per carretera per grans lots que, segons Melià, “només ha aconseguit l’exclusió de les petites empreses de les illes i la desaparició a mitjan termini de la competència en el sector”.

Sobre el possible futur tramvia de la badia de Palma, per al Pi s'haurien de contemplar com a prioritàries les línies Aeroport – Estació Intermodal de Palma – Port i també l'estudi tècnic de la viabilitat d'un ramal cap al futur centre de distribució logístic, que es podria situar finalment prop de l'aeroport.

El Pi considera "insuficient" la previsió d'aparcaments d'intercanvi i planteja duplicar-los. A Palma la previsió hauria de ser de 10.000 estacionaments a l'entrada dels accessos principals a la ciutat. Sobre la disminució de places d'aparcament als barris i pobles, El Pi creu que no es pot dur a terme si abans no s'ha creat una alternativa pública de mobilitat que permeti abandonar o minimitzar l'ús del cotxe particular.

Melià ha assenyalat que les al·legacions recullen també una reivindicació que El Pi fa temps que demana: la regulació dels cotxes de lloguer. Així mateix, els regionalistes volen que el Govern augmenti les actuacions per exigir a l'Estat la cogestió dels aeroports.

stats