Part Forana 09/01/2017

Els turistes atorguen una bona nota als serveis turístics de Sant Llorenç

El transport públic rep la pitjor valoració en l'enquesta realitzada

M. B.
2 min
Turistes a la zona de l'arenal de sa Coma, una de les àrees més valorades.

Sant LlorençEl municipi de Sant Llorenç des Cardassar assoleix una bona nota en la valoració dels turistes que el visiten. Li atorguen 4,67 punts de mitjana, sobre un total de 5 punts, en apartats com l’hospitalitat i el tracte que reben a la zona costanera, segons es desprèn de les darreres enquestes de qualitat efectuades pel SICTED.

El SICTED és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per la Secretaria d'Estat de Turisme, amb el suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), que fa feina amb l'objectiu darrer de millorar l'experiència i la satisfacció del turista.

"El Consorci de Turisme de Son Servera i de Sant Llorenç des Cardassar impulsa la participació publicoprivada i pública-pública per poder executar de manera conjunta les demandes efectuades pels turistes i millorar la qualitat de la destinació", apunta el gerent, José Marcial Rodríguez.

Les enquestes efectuades durant aquest estiu posen de manifest la valoració positiva de la zona costanera en general (4,23 punts de mitjana sobre 5), també al municipi de Son Servera. Els turistes, a més de reconèixer el bon tracte rebut, s’enduen un bon record de la seva estada a l’illa (4,36 punts de mitjana) perquè els establiments turístics on s’han allotjat han estat del seu gust (4,34 de mitjana), igual que els serveis de restauració (4,36 de mitjana) i la seguretat que hi ha a la zona (4,27 punts de mitjana), tot i que consideren que encara hi ha d’haver més presència policial. La gran majoria de la planta hotelera de Cala Millor disposa de quatre estrelles. Respecte del comerç, l’avaluen amb 4,07 punts de mitjana. Recentment, els comerciants de la zona han realitzat importants inversions per millorar la qualitat de les petites i mitjanes empreses. En definitiva, els enquestats constaten que la relació qualitat-preu a la destinació és més que suficient (4,30 punts de mitjana).

El transport públic és el que surt més mal parat de l’enquesta (3,94 punts de mitjana). Els representants municipals ja s’han reunit amb membres de la Conselleria de Transports per fer-los arribar un seguit de demandes en aquest sentit i que impliquen millorar la costa tant amb els termes municipals –facilitant així la mobilitat dels treballadors de l'àrea costanera– i amb Manacor, Palma i la zona aeroportuària.

Un altre dels aspectes que troben que s’ha de millorar és el de la informació turística, encara que la valoració és de notable (4,14 punts de mitjana). El Consorci és conscient que cal millorar la informació i per això acaba d’editar unes guies turístiques en quatre idiomes (alemany, anglès, francès i castellà) que estaran a disposició dels establiments turístics. Quant a la conservació de l’entorn (4,04 punts de mitjana), alguns afirmen que no acaben de veure com es materialitza l’ecotaxa.

Pel que fa a l’entorn, valoren positivament la neteja i el manteniment de les platges i la seva accessibilitat; hem de tenir en compte que el terme municipal de Son Servera té la platja més accessible de tot Mallorca: Cala Bona.

stats