Petra crea un aparcament públic sense tenir el planejament definitiu

MÉS denunciarà l'obra davant el Consell i el batle respon que preval "l'interès general" del projecte

MÉS, el grup majoritari del Consistori de Petra, ha denunciat que l'equip de govern (PP, El Pi) ha iniciat el projecte de construcció d'un aparcament públic a l'entrada del poble des de la carretera de Sant Joan "sense tenir les Normes Subsidiàries aprovades". Aquesta situació es posarà en coneixement de l'Agència de Defensa de Territori (ADT) del Consell, ja que una part de l'aparcament, de 1.200 m2, afecta terreny rústic.

Per donar-li uniformitat, el terreny de l'àrea d'estacionament serà de material gravós. Es tracta de restes de l'asfalt vell que es canvia ara a diversos carrers. La capacitat de l'aparcament serà de 80 vehicles.

L'Ajuntament ha gastat 90.000 euros per comprar el solar i 90.000 més en el projecte, que inicialment no incloïa l'enllumenat, però que finalment s'ha compromès a instal·lar l'empresa adjudicatària, Amer e Hijos.

El planejament urbanístic es troba ara en exposició pública, després del primer tràmit de l'aprovació inicial, el passat 7 de març. Aquest acord es publicà dia 14 de març al BOIB i l'endemà l'Ajuntament ja n'adjudicava l'obra, segons la portaveu de MÉS, Caterina Mas, "sense publicitar-lo".

Mas ha comparegut aquest dimarts amb el regidor Pere Josep Bauçà i l'exregidor Tomeu Gual per advertir que "tot i que no discutim la necessitat de l'aparcament, sí que ens demanam què passarà amb aquest projecte si el Consell no aprova les normes que l'Ajuntament ha aprovat inicialment". Segons Gual, "sigui necessari o no, l'aparcament es construeix a dia d'avui fora d'ordenació".

Sansaloni no vol esperar diversos anys

"Ens aniríem a uns quatre o cinc anys si hem d'esperar l'aprovació definitiva" de les normes, apunta el batle, Martí Sansaloni (PP), per justificar l'inici de les obres ara i apel·la a "l'interès general" que té el projecte "davant la manca d'espai per estacionar". Segons Santandreu, "ja s'ha pactat amb els tècnics del Consell l'alineació de l'aparcament amb la carretera de Sant Joan" i no creu que s'hagi comès cap il·legalitat.

El batle posa com a cas semblant al de Petra l'aparcament construït a Campanet, "governat per MÉS, on finalment el TS dictaminà a favor de l'interès general de l'obra, mentre es redactava una nova normativa".

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF