I AQUÍ

És en el centre que volem el carril bici

SABRINA VIDAL
SABRINA VIDAL

Un pic em vaig plantejar si fer-me el carnet del Bicipalma. Per sort, se’m va espassar tot d’una. Anys després vaig treure la meva pròpia bici de la balconada de casa per posar a prova els quilòmetres i quilòmetres de carril que es va dir que farien. Vaig aturar a les Avingudes. Ara m’he sumat a la darrera moda, la del patinet elèctric. A qui em vulgui escoltar, li cont tots els avantatges d’un vehicle no contaminant, que no ocupa espai, que et trasllada amb rapidesa i amb el qual no arribes pertot suant. Però, tanmateix, amb el patinet elèctric, per bé que ho facis, tothom t’increpa. Els vianants i els cotxes. I resulta difícil volar, tal com proposa l’Ajuntament de Palma, que per ordenança ha decretat que només poden circular pel carril bici. El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament, Joan Ferrer, deia a principis de legislatura:“S’ha d’ampliar la xarxa de carrils bici, connectar-los entre si i millorar el transport entre les diferents barriades i entre aquestes i el centre”. Gràcies. Jo he de fer dos quilòmetres de més si vull arribar de casa a les Avingudes. I després? Després, res, perquè no hi ha manera de circular pel centre de Palma amb harmonia amb els altres vianants. “Arribarem a tots els barris i pobles de Palma en bicicleta amb una xarxa segura”, deia. La intenció és que hi arribem des de la Seu sense haver de fer cada vegada el Tour de França. De poc serveixen els deu quilòmetres de més d’aquesta legislatura. És a dir, a Palma tenim un total de 84 quilòmetres de carril bici perquè al final, a les nou del matí, ens trobem bicicletes, patins i vianants en el carrer de Sant Miquel junts però no mesclats, intentant no caure mentre ens deim el nom del porc.

EDICIÓ PAPER 15/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF