OPINIÓ

Always yours?

Supòs que quan un va a vendre’s ho ha de fer en calent, però molt calent. Cos i ànima. Supòs que és el cas del Govern balear que, en una encalentida sense precedents, ha anat a vendre les Illes a la World Travel Market (WTM) de Londres i ha dissenyat una campanya publicitària que fa saber al mercat turístic britànic que les Balears són i seran ‘Always yours’ (Sempre vostres), sempre seves, per si a hores d’ara encara no se n’havien adonat.

L’‘Always yours’, lema de la supercampanya que ha donat a conèixer el Govern aquest dilluns, és la certificació de l’entrega total, d’aquí a l’eternitat i sense condicions, de la submissió més absoluta. És un lema que no només no s’aconsella, sinó que tronarien cel i terra en cas d’aplicar-lo, per dir qualque cosa, en un Sant Valentí. Però els mateixos partits que en arribar el dia dels enamorats alerten dels perills d’equivocar el sentit de l’amor romàntic per les més que demostrades conseqüències entreguen les Illes al mercat turístic. Vull dir que ho fan expressament, en lluminosos al centre de la ciutat i als autobusos de dos pisos de la capital britànica. ‘Always yours’, a disposar. Això no deu tenir perill per als que dissenyen les polítiques turístiques.

Això sí, ho fan sobreimpressionant-ho a imatges de platges buides, d’aigües d’un blau espectacular, que ja sabem que no existeixen més enllà d’un 22 de febrer a les vuit d’una matinada assolellada. Són les mateixes platges que fa temps que varen deixar de ser nostres perquè, això sí, ‘always’ -i aquí també ‘always’ és ‘always- estan farcides de turistes. No és per res, però més real hauria estat posar l’‘Always yours’ damunt fotos de Punta Balena, del balneari 6 de s’Arenal o de Sant Antoni de Portmany. Ara només ens faltava anar a dir als britànics que les Balears seran ‘sempre vostres’ i, així, en poden fer allò que vulguin.

Això, el mateix dia que hem sabut -ho publicava 'Diario de Mallorca'- que l’aeroport de Palma és el segon amb més passatgers agressius. També per si no ens n’havíem temut en veure com colles de gats hi aterren fent el bàrbar perquè saben que, com si fos ca seva, aquí ningú no els dirà res. Això, en la mateixa temporada que la fallida de Thomas Cook va dur el Govern a prometre l’obsequi als hotelers dels doblers de l’ecotaxa per tapar-los el forat, encara que tot d’una es demostràs que no es podia i que havien de cercar una altra via. No passeu pena, que sempre n’hi ha per això. És també el mateix dia que tot fa pensar que els partits d’esquerres que governen Manacor aprovaran -a l’hora d’escriure aquest article encara no s’ha fet- la modificació del PGOU per afavorir la pilotada urbanística als de sempre. Pot semblar que no hi té res a veure, però sí. Aquest ‘Always yours’ és una entrega a l’engròs. Com ho és, això, que l’autopista Llucmajor-Campos continua menjant-se el camp perquè hi passin totes les tropes de cotxes de lloguer i no dir mai prou. També això és un ‘Always yours’, perquè si de qualque cosa n’estam ben segurs a aquestes altures, és que per a la majoria de nosaltres no és.

EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF