BARÇA
Esports 14/10/2015

Quinze milions de Qatar Airways per portar Nolito

Abans de les eleccions, el club va tancar un acord amb l'aerolínia de 240 milions per a quatre temporades, sense dret de tempteig ni samarreta d'entrenament

Albert Llimós
2 min
El Barça llança un missatge  de fidelitat a Qatar Airways Agenda plena per fer arribar el missatge

BarcelonaLa setmana que ve es donarà a conèixer l’oferta definitiva de Qatar Airways al Barça. Un acord que hauria d’aprovar l’assemblea de compromissaris el diumenge 25 d’octubre. Els dirigents del Barça, mitjançant el vicepresident de màrqueting, Manel Arroyo, i l’executiu de l’àrea comercial, Laurent Colette, estan acabant de tancar l’entesa amb l’aerolínia qatariana, un acord que millorarà lleugerament –segons asseguren al club– les bases que va tancar l’anterior vicepresident econòmic, Javier Faus, abans de marxar del Barça i donar per acabada la seva etapa dins de l’entitat blaugrana. Falta veure quant ha millorat el club durant les últimes setmanes aquell punt de partida.

En la penúltima junta de Josep Maria Bartomeu abans de convocar eleccions, al mes de maig, la directiva va tenir constància del nou acord que tenia el Barça amb Qatar Airways. Les xifres d’aquella operació van constar en acta, i tots els directius en van tenir constància. Des de la direcció es va remarcar que aquelles quantitats no podien sortir d’aquella sala, especialment pel context electoral que s'acostava. L’oferta de l’aerolínia era de 240 milions en quatre anys, quinze dels quals s’haurien de pagar en el moment de signar l’acord. Els 240 milions que va arrencar el Barça a Qatar, a més, no eren lineals, sinó progressius: 50 la primera temporada, fins a superar els 60 en l’última. Aquest era l’acord que tenia el club al mes de maig, però que Josep Maria Bartomeu no va voler executar, i es va estimar més esperar a després de les eleccions.

Aquell acord, tal com va avançar l’ARA al juliol, incloïa, a més, dues novetats respecte al que està en vigor (el que lliga el Barça i Qatar des del 2010): la samarreta d’entrenament no hi està inclosa i, per tant, el club blaugrana podria treure un nou patrocini, paral·lel al de Qatar Airways, amb una nova marca, unes negociacions que s’estan duent a terme, amb converses amb l’empresa Botemania o la japonesa Rakuten.

Hi ha, però, un tercer element que canvia respecte a les condicions que existeixen actualment: no hi ha dret de tempteig, com sí que hi era fins ara, un fet que no es va saber fins a aquesta campanya electoral.

Una finestra per fitxar

En l'àmbit de tresoreria, els 15 milions que el Barça percebria en el moment de la signatura si es respectés l’acord al qual es va arribar la primavera passada, són molt importants. Amb aquest ingrés, el club podria satisfer les demandes de Luis Enrique, que ha demanat el fitxatge del jugador del Celta Nolito. Si les condicions de l’entitat milloressin notablement d’avui al desembre, es podria plantejar fins i tot el fitxatge d’un segon jugador, que també es podria finançar gràcies a la venda d’un davanter, tal com va explicar l’ARA el 22 de setembre.

Si no s’aconsegueixen ingressos extres en el pressupost actual, fixat en 633 milions, el Barça no podrà acudir al mercat d’hivern per satisfer les peticions de l’entrenador asturià. Les limitacions econòmiques que té l’entitat, derivades del desequilibri patrimonial del curs passat, obliga la junta a redreçar la situació en dos anys o haurà de dimitir. Per tant, als despatxos del Camp Nou hi impera una màxima: han d’entrar nous ingressos abans de poder gastar en fitxatges.

stats