LA NOVA MOBILITAT
Economia 21/08/2021

Rànquing dels models més venuts

4 min
Dossier Cotxe elèctric: el boom que ve Desplega
1.
El boom que ve del cotxe elèctric
2.
Rànquing dels models més venuts
3.
El preu de la càrrega, més econòmic que la gasolina
4.
Malgrat l’augment de vendes, Espanya se situa a la cua de l’electromobilitat a Europa
5.
Treballadors més qualificats i amb coneixements digitals: la mà d'obra que el cotxe elèctric necessita

Elèctrics

Tesla Model 3 (a partir de 45.990 euros)

El primer cotxe de la marca nord-americana amb vocació de ser un vehicle generalista és el cotxe elèctric més venut de l’any a Catalunya, a Espanya i a Europa. Es tracta d’un cotxe futurista amb potències de 238, 351 i 480 CV i unes autonomies d’entre 448 i 580 quilòmetres. Només disponible amb una configuració mecànica de dos motors i tracció integral. L’any vinent ha d’arribar la versió de tracció posterior, que promet ser sensiblement més econòmica que les que es venen fins ara.

El Model 3

Renault Zoe (a partir de 32.050 euros)

Aquest model de la marca del rombe és tot un clàssic del seu segment, amb pràcticament deu anys de presència entre els cotxes més venuts. Els aprenentatges i experiència de la marca francesa han servit per fer d’aquest model Zoe un producte cada cop més rodó. Les noves versions actuals fan servir un motor elèctric de 109 o de 136 CV que envia la potència a l’eix davanter i unes bateries de fins a 50 kWh que els permet presentar autonomies reals d’uns 350 quilòmetres.

Renault Zoe

Kia e-Niro (a partir de 36.500 euros)

La versió 100% elèctrica del popular SUV de la marca sud-coreana -que també es ven amb mecàniques híbrides-és una de les opcions més equilibrades del mercat per espai, polivalència i una autonomia al voltant dels 350 quilòmetres. Kia ofereix dues opcions mecàniques per a aquest model elèctric. La versió més bàsica ofereix 136 CV de potència i unes bateries de 39 kWh. La versió superior de 204 CV i unes bateries de 64 kWh és potser la més adequada en relació al preu.

Kia e-Niro

Seat Mii (a partir de 21.100 euros)

El petit urbà de Seat ara només es ven amb mecàniques elèctriques amb 260 quilòmetres d’autonomia gràcies a la seva bateria de 36 kWh i al seu petit motor elèctric de 84 CV de potència. Aquesta disposició mecànica és més que suficient a la gran ciutat, però pot ser una mica ajustada si volem viatjar molts quilòmetres per autopista o carretera ràpida. Una opció ideal per moure’s en entorns urbans a un preu racional sempre que no necessitem gaire espai al maleter o a les places posteriors.

El seat Mii

Volkswagen ID.4 (a partir de 35.870 €)

Acaba d’arribar al nostre mercat i aquest model de Volkswagen ja s’ha consolidat com un dels cotxes elèctrics més venuts, fins i tot per davant del seu germà petit, l’ID.3. El totcamí elèctric de Volkswagen és la gran esperança de la marca i sobre el paper ho té tot per destronar els Tesla: un maleter de 543 litres de capacitat, mecàniques de tracció davantera o integral amb un o dos motors, potències compreses entre els 109 i els 299 CV i bateries que ofereixen autonomies de fins a 550 quilòmetres.

l'ID.4

Híbrids

Toyota Corolla (a partir de 26.050 euros)

Ara fa poc més d’un any que Toyota ha recuperat el Corolla, convertit en un cotxe compacte híbrid de 122 o 184 CV amb un disseny suggerent, baixes xifres de consum i emissions, bon carregament tecnològic, versions familiars i sedan o de tres volums, per ajustar-se al màxim a diversos perfils de compradors. El seu preu raonable, sumat a la seva polivalència, unes prestacions contundents i una agilitat sorprenent, li serveixen per liderar el mercat català, espanyol i europeu.

El Toyota Corolla

Toyota C-HR (a partir de 27.800 euros)

El totcamí utilitari més futurista del mercat ha registrat els cinc anys unes excel·lents xifres de vendes. I és que la moda SUV ha arribat per quedar-se, i el model C-HR de la marca japonesa ha sabut guanyar-se el favor dels compradors gràcies al seu estil, sensació de qualitat percebuda i practicitat. Aquest model fa servir els mateixos motors que el model Corolla (122 i 184CV) i presenta uns consums de gasolina pràcticament imbatibles per a la resta dels SUV del mercat.

El C-HR

Fiat 500 (a partir de 15.650 euros)

El model 500 de sempre de la marca italiana, ara amb mecàniques semihíbrides o mild hybrid de 48V i una potència de 70 CV. El punt fort d’aquest model és la seva estètica clàssica, però sense renunciar a la dotació tecnològica i a mecàniques eficients. I és que el Fiat 500 híbrid és l’opció preferida pels compradors de les grans capitals europees gràcies a les seves ajustades dimensions, que li permeten moure’s com un peix dins de l’aigua a la gran ciutat. Un híbrid eminentment urbà i utilitari.

El 500 Híbrid

Toyota Yaris (a partir de 21.300 euros)

La quarta generació del Yaris estrena una nova plataforma molt més tecnològica i ben assortida i una nova mecànica híbrida de 116 CV molt estalviadora que permet consums per sota dels 4 litres cada 100 quilòmetres, sense renunciar a unes bones prestacions per convertir el petit urbà japonès en una de les revelacions de l’any. De fet, el Toyota Yaris ha sigut escollit Cotxe de l’Any 2021, i ja és el model líder del segment a Europa i una important amenaça al lideratge del 500 a casa nostra.

El model Yaris

Hyundai Tucson (a partir de 24.180 €)

La nova generació del Tucson ha protagonitzat un canvi estètic radical, d’aquells que no deixen ningú indiferent. Futurista i tecnològic, la seva nova plataforma permet diverses possibilitats mecàniques, com ara versions semihíbrides o mild hybrid amb sistema de 48V maridades amb motors dièsel o gasolina, versions híbrides convencionals amb motor de gasolina i fins i tot una variant híbrida endollable o PHEV amb tracció total i 265 CV, que ja s’enfila a més de 45.000 euros.

Tcson
Dossier Cotxe elèctric: el boom que ve
Vés a l’ÍNDEX
stats