Multa de 200 milions d'euros a British Airways pel robatori de dades dels seus clients

L'ICO britànica proposa sancionar l'aerolínia pel 'hackeig' del qual va ser víctima el 2018

L'aerolínia British Airways (BA), que forma part del grup aeronàutic IAG, s'enfronta a una multa de 183 milions de lliures (més de 200 milions d'euros) per violació de dades dels passatgers el 2018. 

La sanció procedeix de l'anomenada Oficina del Comissari d'Informació (ICO, en anglès), organisme independent que regula la protecció de dades, i està relacionada amb el robatori d'informació personal i financera dels clients de la plataforma electrònica i de l'aplicació mòbil de l'aerolínia entre el 21 d'agost i el 5 de setembre de l'any passat.

Als voltants d'aquella data, British Airways va avisar que "uns hackers" havien dut a terme un "atac criminal maliciós i sofisticat" contra la seva pàgina web. Més tard va explicar que havien identificat gairebé 250.000 afectats.

L'aerolínia –integrada a IAG amb Iberia, Aer Lingus, Vueling i Label– ha reaccionat a la sanció de la ICO assegurant que està "sorpresa i decebuda". Alex Cruz, president de la companyia, argumenta que l'empresa va respondre ràpidament a un "acte criminal de robatori de dades de clients".

"No vam trobar evidències de frau o d'activitat fraudulenta als comptes vinculats al robatori –explica–. Ens disculpem amb els nostres clients per qualsevol inconvenient que aquest esdeveniment pogués provocar". 

Willie Walsh, conseller delegat d'IAG, assenyala al seu torn que l'aerolínia presentarà els recursos que siguin necessaris contra la multa, per a la qual cosa compta amb un termini de 28 dies. 

La sanció proposada equival a l'1,5% de la facturació mundial de British Airways l'any financer que va acabar el desembre del 2017.  

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF