Cultura 23/07/2021

Una lluminosa comèdia d'estiu i el millor cinema social anglès, estrenes destacades de la setmana

També arriben als cinemes el 'thriller' de terror 'Dos' i la comèdia familiar 'Space Jam: Noves llegendes', amb LeBron James i Bugs Bunny

ARA
3 min
Salif Cissé i Ana Blagojevic a '¡Al abordaje!

'¡Al abordaje!'

Quan les vacances d'estiu són una gran aventura

El 2018, Guillaume Brac va dirigir un deliciós documental sobre un parc aquàtic dels afores de París, L’île au trésor, que observava diversos personatges que hi passaven el dia. “Era una pel·lícula sobre la gent jove que no pot marxar de vacances a l'estiu i es queda a casa”, recorda el director. 'Al abordaje!, que arriba als cinemes aquest divendres, vindria a ser la continuació en clau de ficció d'aquell documental, perquè la protagonitzen uns nois com els de L'île au trésor que, per una vegada, agafen el cotxe (un BlaBlaCar, que no sobren els diners) i se'n van de vacances o, més ben dit, a l'aventura. “Les vacances d'estiu són un temps de llibertat en què es creen vincles que no sorgirien en una gran ciutat on tothom treballa –diu Brac– Quan estàs de vacances, amb banyador i lluny del teu entorn habitual i de la feina, et relaciones d'una manera diferent amb el que t'envolta, amb la gent i amb l'entorn. I és fàcil viure experiències i trobades que et canvien la vida”. Segueix llegint. Estrena als cinemes

Tràiler d''¡Al abordaje!'

'Rocks'

Les noies del barri

André Bazin definia Lladre de bicicletes com "un dels primers exemples de cinema pur"; per a ell, el film de De Sica il·lustrava la perfecta il·lusió de realitat en fer desaparèixer els actors, la història i la posada en escena. L'afirmació era una exageració però servia per subratllar la capacitat privilegiada del cinema per capturar la vida. Rocks, tercer llarg de Sarah Gavron (Sufragistes), recorda vagament Lladre de bicicletes, almenys en la seva estructura narrativa, en què dos personatges al llindar de la pobresa deambulen durant uns dies per una ciutat buscant alguna cosa que els tregui de la seva situació: pot ser una bicicleta, diners, una feina o una mare que se'n faci càrrec. Les dues pel·lícules estan connectades per la delicadesa i l'emoció –exempta de sentimentalisme– amb què retrata una infància marcada per la precarietat i l’abandó: la relació entre l'adolescent protagonista i el seu germà petit i el seu periple per esquivar els serveis socials és el centre d'un film humanista que es nega obstinadament a jutjar els seus personatges. Segueix llegint. Disponible a Movistar+

Tràiler de 'Rocks'

'Dos'

Cossos i lligams terrorífics en un relat de venjança claustrofòbic

Un home i una dona desperten junts en un llit. Estan nus i la situació és estranya, però no per raons sexuals o sentimentals, sinó per un motiu més pervers: tancats en una habitació, els seus cossos estan cosits per l'abdomen. La productora Mar Targarona, un dels noms clau del cinema de suspens actual gràcies a films com El orfanato i El cuerpo, torna a abordar a Dos el thriller fantàstic, però aquest cop com a directora. El treball neix d’una premissa similar a Old boy, de Park Chan-wook, i recorre els motius narratius i visuals més destacats del body horror: la fusió de la carn de David Cronenberg, la visceralitat de la saga Saw i la figura del mad doctor, entre d’altres, tenen cabuda en els 77 minuts de duració de la proposta. Segueix llegint. Estrena als cinemes

Tràiler de 'Dos'

'Space Jam: Noves llegendes'

La cínica lluita de LeBron James i Bugs Bunny contra els algoritmes

El 1996 els estudis Warner van concebre un film estrany que s’inspirava en un anunci. L’icònic Michael Jordan jugava amb Bugs Bunny i els seus companys un partit de bàsquet contra alienígenes perquè un magnat de l'entreteniment intergalàctic volia esclavitzar-los en un parc temàtic. Semblava un gest autoirònic, perquè el mateix film espremia uns personatges històrics i un atleta famós. Ara és un altre jugador, LeBron James, qui ha de salvar el món d’un altre malvat del show business mentre l’espectador assisteix a una caríssima promoció del catàleg de Warner, des de Matrix a Mad Max o Superman. El punt autoirònic, o cínic, és que el malvat és ara un algoritme de la mateixa Warner: una mena de Skynet narcisista que vol que la humanitat el miri permanentment. Segueix llegint. Estrena als cinemes

Tràiler de 'Space Jam: Noves llegendes'
stats