El Mallorca Live preveu portar 5 milions d'euros a les Illes amb l'edició 2019

L'esdeveniment va generar un impacte econòmic de 3,6 milions d'euros a la regió en la passada edició, segons un informe de l'auditoria Sound Diplomacy

El Mallorca Live Festival creix any rere any. En la passada edició, que es va celebrar el maig del 2018, el festival va comptar amb la presència de 27.000 assistents en els dos dies, gairebé la meitat dels quals (45,3%), eren visitants turístics. L'esdeveniment va generar un impacte econòmic de 3,6 milions d'euros, segons un informe realitzat per la consultora Sound Diplomacy. En aquest sentit, per cada euro invertit per agents públics del festival, s'estima que els municipis de Calvià i de Palma en varen obtenir 13,1, la qual cosa significa un retorn del 1.300% de la inversió pública.

L'informe indica que l'impacte econòmic directe del festival sobre l'economia local va tenir un valor de 820.000 €. Així mateix, va generar una demanda de 1.041 llocs de feina, dels quals 729 treballadors eren residents. Pel que fa l'impacte indirecte, va assolir els 2,9 milions d'euros, derivats de les 21.600 pernoctacions i altres despeses dels visitants turístics en restaurants, locals d'oci, transports, comerços, etc. En concret, l'impacte total de l'esdeveniment en l'economia de l'Illa va ser de 3,6 milions d'euros.

Edició de 2019: més inversió i públic

L'edició de 2019 compta amb un augment del pressupost, que passarà dels 2 milions de l'any passat a més de 3 milions enguany. També s'espera que el nombre d'assistents creixi un 35% fins a arribar als 36.000 visitants entre els dos dies de festival. Sound Diplomacy considera que l'impacte total serà de 4,7 milions d'euros, amb un increment de llocs de feina del 38%.

Millora d'infraestructures

Després d'una primera edició a Palma l'any 2016, el festival es va mudar a l'antic Aquapark de Calvià, on se celebra des del 2017. Enguany, l'organització invertirà en la millora d'infraestructures i de serveis, amb l'ampliació de cinc mil metres quadrats de zona de restauració, 'chill out' i 'market'; i un augment del 40% de l'àrea destinada al públic del segon escenari. Així mateix, augmentarà el nombre de barres, sanitaris i llocs de menjar.

Cartell final i entrades de dia

El festival va anunciar uns dies enrere les últimes confirmacions del seu cartell i la distribució d'artistes per dia. El divendres 10 de maig actuaran artistes com Two Door Cinema Club, Vetusta Morla, Lauren Garnier, Amaia i La M.O.D.A; mentre que el dissabte 11, el gran protagonista serà Jamiroquai -que oferirà el seu únic concert a Espanya d'aquest any-, juntament amb formacions com The Vaccines, Dixon, Fuel Fandango i Viva Suecia.

El festival està nominat als Iberian Festival Awards en dues categories: millor promoció turística i millor actuació en viu per The Prodigy. El certamen, que premia els millors esdeveniments musicals d'Espanya i Portugal, celebra la seva gala aquest dimarts 12 de març a Vigo.

EDICIÓ PAPER 24/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF