El Govern aprova el decret que estableix el currículum d’Educació Primària quan les programacions ja estan fetes

El calendari escolar de Primària comprendrà un mínim de 175 dies lectius.

2 min

El Consell de Govern ha aprovat avui el projecte de decret mitjançant el qual s'estableix el currículum de l'Educació Primària a les Illes Balears, d'aplicació en els centres docents públics i privats que imparteixen els ensenyaments d'Educació Primària. Aquest decret s'aprova després que els centres educatius hagin hagut d'elaborar i aprovar les seves programacions per al curs que ve.

A continuació, en cursiva, el comunicat del Govern.

Les competències del currículum són: en comunicació lingüística, matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia, digital, aprendre a aprendre, socials i cíviques, sentit d'iniciativa i esperit emprenedor i consciència i expressions culturals. Per adquirir-les de manera eficaç es dissenyaran activitats que permetin avançar cap als resultats d'aprenentatge de més d'una competència al mateix temps.

L'etapa d'EP s'organitza en tres àrees, que tenen un caràcter global i integrador i que estan formades per assignatures troncals (ciències naturals, ciències socials, llengua castellana i literatura, matemàtiques i llengua estrangera); assignatures específiques (educació artística, educació física i religió o valors socials i cívics); i assignatures de lliure configuració autonòmica (llengua catalana i literatura). El calendari escolar de Primària comprendrà un mínim de 175 dies lectius.

Cal destacar que la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, la castellana i l'anglesa han de ser objecte d'ensenyament i d'aprenentatge en les àrees lingüístiques corresponent i, a la vegada, una eina per impartir assignatures no lingüístiques. Les modalitats insulars del català, de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, han de ser objecte d'estudi i protecció, sense perjudici de la unitat de la llengua.

L'avaluació dels processos d'aprenentatge dels alumnes serà contínua i global i ha de tenir en compte el progrés en el conjunt de les àrees. Per tant, els criteris d'avaluació i estàndards d'aprenentatge avaluables han de ser els referents per comprovar el grau d'adquisició de les competències i l'assoliment dels objectius.

Així mateix, en el context del procés d'avaluació contínua, quan el progrés d'un alumne no sigui l'adequat, s'han d'establir mesures de reforç educatiu.

Els centres docents faran una avaluació individualitzada a tots els alumnes en finalitzar 3r d'EP per comprovar el grau d'adquisició de les destreses, capacitats i habilitats en expressió i comprensió oral i escrita i en càlcul i resolució de problemes amb relació a la competència en comunicació lingüística i la competència matemàtica.

El decret recull també un pla d'atenció a la diversitat en què es contemplen les actuacions previstes per ajustar l'atenció educativa a les característiques i necessitats de tots els alumnes, especialment a aquells que presentin Necessitats Educatives Especials (NEE).

stats