Balears 25/04/2016

Una fuita d'oli del sistema hidràulic, possible causa de l'incendi del tren de Binissalem

L'informe preliminar dels tècnics de SFM indica que l'oli va cremar en contacte amb algun element calent

Ara Balears
1 min
Imatges de l'incendi.

PalmaL'informe preliminar dels tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha determinat que una fuita d'oli del sistema hidràulic és la causa probable de l'incendi del tren a l'estació de Binissalem, ocorregut diumenge a primera hora.

Segons ha informat l'empresa pública que gestiona el ferrocarril de Mallorca, els especialistes creuen que l'oli va cremar en contacte amb algun element calent del motor, com l'escapament, el col·lector o un turbocompressor.

"El foc es va originar en algun punt sota la part central del vehicle", subratlla en un comunicat SFM, que no ha pogut concretar el punt concret de la fuita, però ha confirmat les sospites per la presència d'un rastre d'oli en l'entrada de l'estació de Binissalem.

L'empresa autonòmica destaca que la unitat incendiada havia passat la seva darrera revisió quinzenal el 8 d'abril i va ser revisada la nit prèvia a l'incendi, ocorregut en el primer trajecte entre Palma i sa Pobla.

SFM destaca que les portes del tren es van obrir sense problemes i els viatgers van desallotjar el vehicle sense veure's afectats per les flames ni el fum.

Explica, així mateix, que el comboi incendiat estava format per dues unitats dièsel, perquè aquest primer tren és el que cobreix els trajectes entre l'estació de l'Enllaç d'Inca i sa Pobla, un tram encara sense electrificar, mentre que la resta de la jornada els trens que circulen entre Palma i l'Enllaç són elèctrics.

stats