Eivissa podria rebre la temporada vinent un 10% més de britànics que enguany

Administracions i empresaris cerquen a Londres atreure turistes per temporada baixa, però els tour operadors es resisteixen a avançar la temporada

Eivissa i Formentera pretenen resultar illes atractives durant les temporades mitjana i baixa almenys pel mercat britànic. Són els objectius amb els quals treballen totes les administracions locals en el marc de la World Travel Market, que se celebra aquests dies a Londres, i ho fan amb el suport del teixit empresarial de les Pitiüses, que enguany ha estat més present que mai a la fira.

Les xifres són positives, però no per l’objectiu que se cercava. Els hotelers estimen que l’arribada de britànics podria créixer entre un 7 i un 10% enguany, sempre que es venguin totes les places que es posaran al mercat. Places com les de la companyia Jet2.com, la tercera més important al Regne Unit, que enguany augmentarà l'oferta fins a la terminal eivissenca un 36%.

A més, hi ha casos concrets que fan palès aquest increment, com el cas de la cadena Playasol, que mirarà que la seva temporada duri “ 40 dies més que enguany” i mantenir “un o dos hotels més” oberts tot l’any, segons ha explicat el director general de la companyia, Antonio Domenech.

A tot això se li sumen notícies positives, com les que va avançar ahir la presidenta Armengol, que va assegurar que l’aeroport d’Eivissa rebrà un 5% més de visitants que enguany, xifra similar a la de Mallorca, però molt enrere respecte de la de Menorca, que experimentarà un 11% d’augment, ja que és aquesta l’illa “on el Govern centra els seus esforços”, tal com va reconèixer el vicepresident, Biel Barceló.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF