POLÍTICA EDUCATIVA
Balears 26/07/2016

Educació celebra els resultats de l'Acord Marc, però s'exigeix més contundència

La Conselleria de Martí March titlla el document de "camí cap a un procés de normalització"

Martí Gelabert
2 min
Martí March es planta davant el Ministeri d'Educació per la LOMQE

PalmaL'Acord Marc ha suposat el principi d'un "camí cap a un procés de normalització". Ho ha definit d'aquesta manera el conseller d'Educació i Universitat, Martí March, aquest dimarts en el moment de fer la valoració d'aquest document signat entre el Govern i els sindicats STEI, FE-CCOO i Anpe i que va suposar la fi de la vaga de docents. "És el principi per canalitzar un conflicte", ha continuat March, tot i advertir que no és la clau "per solucionar tots els problemes".

En aquesta mateixa línia, March ha volgut destacar que el "diàleg" ha suposat un element important per "desenvolupar i abordar els problemes" que sacsegen el món educatiu balear. La Conselleria ha mostrat satisfacció per les polítiques que s'han duit a terme fins ara, malgrat les crítiques dels partits de l'oposició i les exigències d'altres moviments educatius com l'Assemblea de Docents.

L'ARA Balears avalua l'Acord Marc d'EducacióEl conseller ha assegurat que s'ha aconseguit "revertir les retallades de pressupost" i que hi ha hagut durant aquest any una "reversió progressiva" del pressupost. També ha reiterat la seva oposició a la LOMQE i les accions que s'han duit a terme, com les mesures adoptades amb les revàlides de Primària. Així mateix, ha reclamat la paralització, per al 2017, de les revàlides d'ESO i Batxillerat, perquè "poden suposar la disminució de taxes d'estudiants amb aquests nivells".

Per part seva, la directora general de Personal Docent, Rafaela Sánchez, ha valorat en positiu les tasques del Govern per "agilitar i fer més transparents els tràmits". A més, ha valorat que s'hagin realitzat 23 meses sectorials aquest curs "amb l'objectiu assolit del diàleg" i la modernització realitzada amb els centres públics i concertats.

En relació a l'atenció a la diversitat, el director general d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas, ha destacat l'augment de 160 professors per atendre aquests alumnes. Tot i així, ha advertit que incrementar les plantilles no és l'única solució i ha recalcat l'aposta per la millora de la coordinació amb la Conselleria de Salut per a l'assistència sanitària dels infants. L'avançament de la convocatòria de les beques menjador i l'increment pressupostari per a aquestes ajudes –el curs 2016/17 s'hi injectaran 1,5 milions d'euros– han estat els altres dos factors que ha volgut posar en valor Ribas.

stats