"Podria ser de la generació dels 'pandemis': 'influencers' que varen sorgir durant la crisi sanitària"

Entrevistam Pepe Demi, l'autor del vídeo viral que el primer dia de confinament va parodiar la reacció de la societat davant l'estat d'alerta

Calcula que el seu vídeo el poden haver reproduït més de 20 milions de persones en només set dies. No exagera. L'efecte viral va ser tan gran, que la setmana passada el va entrevistar Buenafuente, va aparèixer al programa La Ventana de la Ser i fins i tot va entrar en directe a Blue Radio, una de les emissores més importants de Colòmbia, per parlar del coronavirus a Espanya. "Els tres primers dies vaig apagar el telèfon; se'm va col·lapsar per la quantitat de gent que em volia contactar", assegura. Pepe de Miguel, conegut a les xarxes socials com Pepe Demi, viu a Calvià i és graduat en Ciències Polítiques. Els escenaris, però, sempre l'han atret i ja feia un any i mig que actuava com a monologuista per Madrid i Palma.

Qui és Pepe Demi? 

És l'expressió de la societat elevada a deu. Una persona corrent que duu el que ens passa a les nostres vides a un punt d'histèria i agressivitat que fa riure. Reflecteix l'emprenyament de la societat amb gràcia. La seva finalitat és que la realitat s'estampi en la teva cara.

També és el mallorquí més viral de l'any. Bé, el segon. 

[Riu]. Miquel Montoro és real. A les xarxes socials i a la nostra societat és difícil trobar algú així. La seva intenció no és fer riure; té carisma i és diferent. En el meu cas, la gent ha d'entendre que darrere del personatge hi ha una persona.

L'estat d'alarma ens ha canviat la vida a tots, però a vós un mica més. 

La veritat és que per una part estic molt content pel recorregut que ha tingut el vídeo, però alhora no deix d'estar a casa, confinat. En el moment del boom em va obrir totes les portes possibles perquè vaig sortir a molts mitjans de comunicació i em va entrevistar Buenafuente. Entre amics ja hem dit de broma que si en el futur el vídeo em permet tenir una carrera com a humorista, formaria part de la generació dels 'pandemis', o sigui, els influencers que varen sorgir durant la crisi sanitària. 

En el vídeo deis que el primer dia de confinament ja havíem esgotat totes les "bales". Encara ens queden idees suficients per riure durant el temps que duri la quarantena?

Tenc dues sensacions pel que vaig veient a les xarxes. Per una banda, hi ha persones que ja comencen a pensar que això no és cap broma i es cansen de les paròdies. De fet, si hagués publicat el vídeo ara, no hauria funcionat. N'hi ha d'altres, en canvi, que continuen fent humor malgrat que ja faci una setmana que estam confinats a casa, però ho fan amb més cura. Som partidari que la gent faci moltes coses per riure, però no em vull imaginar com ho pot estar passant una família que viu en un pis de quaranta metres quadrats.

Quina importància té la comèdia per millorar l'ànim d'una població que pateix un confinament?

Tota. Si un humorista és bo, sap anar sobre la línia del que pot ser o no correcte en cada moment. És cert que els primers dies tothom comprava qualsevol broma que veies a internet i, a mesura que l'ambient sigui més dramàtic, la cosa canviarà. Així i tot, molta gent m'ha escrit per privat per donar-me les gràcies. Una al·lota que està passant la quarantena tota sola em va dir que havia tingut uns dies molt dolents i que quan va veure el vídeo va riure molt. Això emociona.

Què pensau fer perquè tot això no quedi en un record? 

Encara és prest per saber en què pot quedar tot això. Quan passa la viralitat, tornes a ser el mateix d'abans. Ara l'objectiu és mantenir una base de seguidors que sigui fidel, que em permeti parlar amb productores. El vídeo, però, m'ha permès una cosa molt important: que la gent interactuï amb mi. Començ a sentir que tenc una relació d'artista amb el públic i també confii molt en la meva creativitat per continuar fent més vídeos. 

Com és aquesta sensació?

El més difícil és que la gent et deixi de veure com un amic i et segueixi perquè et considera un artista respectable. Quan interactuen amb tu com un personatge públic és quan compartiran les coses que facis sense gens de mirament i interactuaran entre usuaris i no només amb Pepe Demi. Ser còmic té una lògica i l'humor s'ha de treballar molt.

EDICIÓ PAPER 04/04/2020

Consultar aquesta edició en PDF