NO A LA VARIANT NORD
Part Forana 19/07/2014

Inca, en risc de convertir-se en una gran rotonda

Es presenta la plataforma contra la variant nord

Margalida Bonnín
2 min
Ahir fou presentada l’associació No a la Variant Nord, presidida per l’empresari Pedro Ripoll i que pretén evitar la construcció de la carretera com està projectada.

IncaLes veus contra la variant nord comencen a multiplicar-se a la capital del Raiguer. Ahir es presentà l’associació No a la Variant Nord. Presidida per l’empresari Pedro Ripoll, els objectius són evitar la construcció de la carretera com està projectada. Segons afirmà Ripoll, la nova via provocarà l’aïllament de la ciutat, que corre el perill de convertir-se en una “gran rotonda” (envoltada per l’autopista Palma-Alcúdia i la variant). “No volem que Inca esdevingui una ciutat dormitori”, digué Ripoll.

També ahir, l’Ajuntament mostrà alguns dubtes sobre el projecte. El batle, Rafel Torres, informà que el Consell ha rebutjat una proposta del Consistori de construir sols mitja ronda: el tros que aniria de la rotonda d’Alcúdia a la carretera de Selva. “El Consell diu que la ronda o es fa o no es fa, però no pot ser a mitges”. El primer edil es mostrà contradit per les reaccions que s’han aixecat. “Sempre hi havia hagut unanimitat”, digué Torres. Cal recordar que tots els partits n’han defensat la construcció, tot i que amb diferents propostes. Mentre que Indi i MÉS aposten per una via integrada, a l’estil d’una ronda, el PSOE havia proposat un projecte amb una carretera més allunyada del centre urbà.

Les queixes de la nova associació se centren en l’impacte econòmic i paisatgístic de la nova via. Ripoll expressà preocupació que la carretera aïlli la ciutat. “Hauríem de donar facilitats a la gent per circular per Inca, per quedar-hi i anar als comerços”, afirmà. Per altra banda, destacà que la variant xaparà la zona rural, perquè tallarà camins. A més, recordà que farà 25 metres d’amplada i que l’afectació (amb els talussos, etc.) serà de 30 metres.

L’associació insisteix a reclamar que se n’informi la ciutadania. “Ens parlen de ronda, però és una variant” i no expliquen res. Per augmentar-ne la difusió, ha editat un vídeo divulgatiu i crític que es pot consultar a Youtube i que ahir registrava més de 1.500 visualitzacions.

90 al·legacions

El projecte inicial, que va estar en exposició pública fins dilluns, ha rebut 90 al·legacions, segons indicà ahir el batle. S’hi inclouen les que han presentat els comerciants, les Apima del municipi, els partits polítics, el GOB i la mateixa associació, que en penjà un model a la seva pàgina web.

Vista l’oposició que crea en contra, és possible que el projecte presenti modificacions, tal com deixà entreveure ahir el primer edil: “Estam a l’expectativa”.

La variant nord d’Inca és una carretera de nova construcció inclosa en el Pla Director Sectorial de Carreteres del Consell i que disposa de 14 milions de finançament a través del conveni amb el Ministeri de Foment. La nova via ha d’unir les rotondes d’Alcúdia i de Palma pel nord de la ciutat, on connectarà amb les carreteres que van cap a Mancor, Selva i Lluc, i inclourà set rotondes. Entre els camins que tallarà es troben el camí vell de Biniamar o el de Selva, que forma part de la ruta Artà-Lluc. El termini per fer les obres és d’un any i mig i es preveu que comencin abans de les eleccions.

stats