Esportius
Suplements 07/04/2021

Toyota presenta el GR86, el seu nou esportiu biplaça

La marca japonesa presenta el flamant GR86, el substitut de l’actual GT86 i que ara arriba als 235 CV

3 min
Toyota GR86

Toyota i Subaru han tornat a desenvolupar un esportiu biplaça de tracció posterior, i ho han tornat a fer de la mà, tal com va passar amb la primera generació del Toyota GT86 i Subaru BRZ, dos cotxes idèntics en marques diferents –que popularment s’anomenaven els Toyobarus– però que no van poder tenir el favor del gran públic europeu. Amb tot, la primera generació dels GT86 i BRZ es van convertir en objectes de culte entre els amants dels cotxes amb personalitat, gràcies a la seva plataforma de tracció posterior desenvolupada per Toyota, el seu motor bòxer atmosfèric de Subaru i una posada a punt específica, caracteritzada per una suspensió prou rígida i una direcció força directa i comunicativa.

Ara Toyota ha presentat la segona generació d’aquest model, ara coneguda com a GR86, que ha tornat a desenvolupar de la mà de Subaru. Els de Subaru, però, han descartat comercialitzar el BRZ a Europa a causa de les poques vendes de la generació anterior, mentre que Toyota sí que portarà el GR86 al Vell Continent.

A primer cop d’ull el GR86 evoluciona estèticament amb unes formes una mica més refinades o, si més no, arrodonides que les del seu predecessor, que presentava una imatge un punt més macarra que no pas la d’aquest GR86. Alguns han volgut veure certa influència del nou Nissan 400Z en aquest nou GR86, que també inclou algunes novetats interessants a l'interior, com ara una nova pantalla tàctil central de set polzades. Això sí, el GR86 manté l’essència de tot bon esportiu: posició de conducció baixa, canvi manual, rellotges analògics, volant arrodonit i insercions d’alumini i fil vermell.

Toyota GR86
Toyota GR86
Toyota GR86

Pel que fa al motor, el Toyota GR86 manté un motor bòxer atmosfèric, però en aquest cas amb una cilindrada de 2.4 L que ofereix 235 CV i 250 Nm de parell, i que s’estira fins a les 7.500 rpm, associat a un canvi manual de sis relacions. Amb tot, aquestes especificacions són les que Toyota ofereix al mercat japonès, i en principi hauria de ser la mateixa mecànica que s’ofereixi al mercat europeu, a falta de confirmació oficial.

Gràcies a les millores estructurals i de rigidesa torsional del nou GR86, aquest model promet un pes de tan sols 1.210 quilos (Toyota ha fet servir alumini al sostre, capó i maleter per alleugerir el vehicle) que permet que el vehicle acceleri de 0 a 100 en només 6,3 segons.

Toyota també anuncia que el treball en les suspensions del vehicle, que presenta un sistema McPherson a l’eix davanter i doble forquilla en l’eix posterior, i els reforços estructurals del xassís per convertir el cotxe en un vehicle més rígid, milloren significativament el comportament dinàmic del nou GR86, un punt sensible en el seu predecessor GT86.

De fet, el GR86 aposta per oferir sensacions de conducció pures als seus clients més que no pas per un model d’alt rendiment, i fer-ho a un preu no excessivament elevat, situat per sota dels 30.000 euros, i que complementa l’oferta d’esportius de Toyota, de manera que se situa per sota del GR Supra i el GR Yaris. Finalment, aquest GR86 es començarà a vendre al Japó durant la tardor del 2021, i no arribarà a Europa fins al primer o segon semestre del 2022.

stats