Cotxe elèctric
Suplements 12/04/2022

Smart #1, un totcamí elèctric diferent

Smart presenta el seu primer model elèctric desenvolupat, fabricat i comercialitzat a la Xina, un SUV urbà que estrena la nova plataforma de zero emissions del grup Geely

2 min
Smart #1

Smart, la marca especialitzada en cotxes petits i urbans aspiracionals que van tenir força èxit a cavall dels darrers anys del segle XX i inicis del segle XXI, torna a la càrrega amb un nou SUV elèctric, urbà i amb 434 quilòmetres d’autonomia. La marca suïssa, però, ha canviat força els darrers anys, i ja no és la filial del grup Daimler (Mercedes-Benz) en col·laboració amb els rellotgers Swatch, ja que Smart ara és una marca més del grup industrial xinès Geely, un gegant que també controla marques clàssiques com Volvo o Lotus, entre altres.

El nou Smart #1 és el primer model d’aquesta nova etapa sota control xinès, i evidentment ha estat desenvolupat i dissenyat al gegant asiàtic, on també es fabricarà. Ara l’Smart #1 creix i molt, fins als 4,27 metres de llarg, 1,82 d’ample i 1,63 d’alt, i ataca un nou segment més familiar i polivalent del que tradicionalment ocupava la marca Smart. La raó d’aquesta mida és ben senzilla d’explicar: aprofitarà la plataforma del futur Volvo XC20, un altre dels puntals elèctrics de Geely.

Smart#1.

Els interiors d’aquest nou vehicle són ergonòmics i tecnològics, amb diversos forats i espais per col·locar-hi objectes i una gran pantalla central de 12,8 polzades que controla pràcticament totes les accions del cotxe i permet eliminar gran part dels botons de la consola central. A més, i aquest és un detall molt interessant, els seients posteriors es poden desplaçar uns 13 centímetres longitudinalment i el suport per a l’esquena es pot ajustar en cinc posicions per permetre més o menys espai als ocupants de les places posteriors i millorar la capacitat del maleter, que arriba als 411 litres de capacitat.

En l'apartat mecànic cal destacar que el nou Smart #1 farà servir un sol motor sobre l’eix posterior que oferirà 200 kW de potència (equivalent a 272 CV convencionals) i 343 Nm de parell, amb una velocitat màxima limitada electrònicament de 180 km/h. Les bateries de liti de 66 kWh de capacitat estrenen uns nous càtodes NCM –fets d’òxid de liti, níquel, cobalt i manganès– per anunciar una autonomia de fins a 440 quilòmetres en cicle d’homologació WTLP.

El nou SUV elèctric de Smart es pot carregar en un punt de corrent altern de fins a 22 kW de potència i en un de corrent continu de fins a 150 kW, que permetria carregar del tot les bateries del cotxe en poc més de mitja hora. Ha d’arribar al mercat europeu després de l’estiu, a un preu encara per determinar, però que ben segur que es posicionarà per sobre dels 25.000 euros per a les versions bàsiques d’accés.

Detall interiors.
Detall interiors.
Detall interiors.
stats