Berlina ecològica
Suplements 24/01/2022

Audi A8 híbrid endollable: el luxe també pot ser ecològic

El vaixell insígnia d’Ingolstadt passa a electrificar tots els seus motors i estrena una nova versió híbrida endollable o PHEV

2 min
Audi A8

A l’Audi A8 li ha tocat ara el restyling o actualització estètica, mecànica i tecnològica de mitja vida comercial de l’actual generació, estrenada ara fa quatre anys. Ara el nou A8 comptarà amb dues carrosseries de llargades diferents i cinc versions mecàniques diferents, totes elles hibridades amb algun sistema d’electrificació lleuger o híbrid endollable.

L’Audi A8 és un autèntic transbordador espacial de 5,19 metres de llarg (n'hi ha una versió L que arriba als 5,30 metres), 1,95 d’ample i 1,47 d’alt, pensat per convertir-se en el pinacle del luxe i tecnologia de la marca dels quatre anells. A primer cop d’ull aquesta actualització de l’A8 canvia poc respecte al model actual, ja que la carrosseria només estrena nous fars Digital Matrix Led a la part davantera i fars Oled a la part posterior. A més l’A8 estrena sis noves llantes amb mides que varien de les 18 a les 21 polzades, i fins a onze opcions de color a la carrosseria.

Audi A8 L.
Audi A8 L.

Pel que fa als interiors, la gran novetat del nou A8 és el nou sistema interactiu MIB 3, més ràpid i potent que cap altre sistema multimèdia abans utilitzat per Audi, i amb la capacitat de connectar-se i intercanviar informació amb altres vehicles i amb les infraestructures per gestionar informació referent al trànsit. Els entapissats dels seients són de cuir Valetta, i les versions de carrosseria llarga incorporen també seients de relax a la part posterior dreta amb opcions de massatge, calefacció i un coixí per al cap.

L’equipament tecnològic de l’A8 inclou també diverses ajudes a la conducció agrupades en els paquets Park, City i Tour, amb elements opcionals com la càmera de visió zenital de 360 graus o el sistema de visió nocturna, un equip de so opcional signat per Bang&Olufsen amb 23 altaveus i fins i tot una nevera amb espai per a a gots i begudes en la versió L o de carrosseria llarga.

Interiors de l'Audi A8.
Interiors de l'Audi A8.

Però la gran novetat de l’A8 és la versió 60 TFSIe Quattro amb mecànica híbrida endollable o PHEV, que marida un motor 3.0 TFSI de sis cilindres amb un altre propulsor elèctric que suma una potència total combinada de 462 CV i un parell de 700 Nm. Gràcies a aquesta potència, l’A8 híbrid endollable pot accelerar de 0 a 100 en 4,9 segons, i les bateries de 17,9 kWh de capacitat permeten que arribi a una autonomia elèctrica de 59 quilòmetres.

Amb totes aquestes credencials és fàcil imaginar que l’A8 no serà un cotxe barat. La versió d’accés amb motor dièsel de 286 CV té un preu de 107.900 euros, i la versió híbrida endollable té un preu base de 119.510 euros. La versió més potent, anomenada S8, arriba amb un preu base de 164.300 euros.

stats