Societat 22/09/2022

Els transportistes, indignats pel nou ús obligatori del tacògraf a les Illes

Un nou reial decret publicat aquest dimarts només preveu l'excepció de Formentera perquè té menys de 250 km

ARA Balears
2 min
Camions de mercaderies al port de Palma.

PalmaEls transportistes de les Balears han denunciat que la nova normativa estatal deixa fora de l'exclusió de l'ús del tacògraf les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa. La Federació Empresarial Balear de Transports recrimina que el nou reial decret, el qual actualitza l'ús de l'aparell a tot l'Estat, no tingui en compte la limitació del territori insular i obviï la normativa europea actual.

La nova normativa estatal elimina l'excepció d'alguns territoris, cosa que fa obligatori l'ús del tacògraf a les tres illes; en canvi, "com que la normativa espanyola preveu l'excepció d'illes inferiors a 250 km, únicament Formentera queda exclosa de l'esmentada obligatorietat del tacògraf", ha afegit la FEBT. Així i tot, els transportistes recorden que "el nou reglament europeu aprovat des de 2020 permet a les Illes aquesta excepció".

Fonts de la FEBT han assenyalat que "el conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, es va comprometre davant d'una representació de transportistes d'Eivissa que faria tot el possible i mediaria davant el Ministeri de Transports per no incloure les Balears en l'ús obligatori del tacògraf". Segons aquestes mateixes fonts, confirmen que han rebut "les disculpes del mateix conseller per la norma publicada, que perjudica greument l'activitat dels transportistes a les Illes".

El tacògraf és l'aparell que els vehicles amb un pes major de 3,5 tones o que puguin transportar nou o més persones, segons el Reglament (CEE) núm. 3821/85 art. 3, duen instal·lats. Aquest registra les dades de l'activitat del vehicle i el conductor, com els quilòmetres recorreguts, la velocitat, les pauses o els períodes de descans, entre d'altres.

CCOO celebra la decisió del Ministeri

El sector de carreteres de CCOO ha celebrat que amb la nova normativa "tot queda com estava i s'envia des del Ministeri de Transports un missatge clar". "El que es pretenia era la desregulació absoluta, així com subjugar la seguretat viària al benefici empresarial en aquestes dues illes", han recriminat.

Les agrupacions empresarials del transport de mercaderies i viatgers a Eivissa i a Menorca varen aconseguir que ambdós Consells Insulars aprovessin de forma unànime per tots els partits polítics –excepte Podemos– instar el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana la modificació del RD 640/2007, segons ha explicat CCOO en una nota de premsa. "Amb la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores del transport de mercaderies i viatgers, no s'hi juga", han conclòs.

stats