'Tourist, go home happy': els hotelers volen turistes feliços i estudien accions contra Arran

El departament jurídic de la FEHM analitza la crema de fotografies per determinar possibles accions legals

Una de les tanques publicitaries.
14/07/2025
2 min

PalmaLa Federació Hotelera de Mallorca (FEHM) ha impulsat la campanya d'agraïment ‘Tourist, go home happy’, mitjançant la qual s’han instal·lat una vintena de tanques publicitàries amb un missatge de gratitud cap als turistes, que són, segons el president de l’entitat, Javier Vich, "els que paguen les 235.000 nòmines que genera el sector turístic durant els mesos de juliol i agost". Amb aquest lema, es fa una contrarèplica al clàssic ‘Tourist, go home’, proclama habitual en manifestacions contra la massificació turística.

En declaracions als mitjans de comunicació, Vich ha explicat que, a més de les tanques, la campanya inclourà bàners a internet, pòsters i fullets que es distribuiran als 870 establiments hotelers de l’illa. La iniciativa, que s’ha presentat pocs dies després de l’acció d’Arran en què es cremaren fotos de polítics i hotelers, fa dos mesos que es prepara i s’ha fet pública ara, coincidint amb la signatura del conveni d’hostaleria, "el millor conveni d’Espanya en termes de retribució", ha expressat Vich.

Visió general de la pintada d'Arran.
A la pintada es pot llegir: 'Culpables de la nostra misèria'.

El president de la FEHM ha volgut remarcar que són conscients "de la crisi d’accés a l’habitatge i del dèficit d’infraestructures de mobilitat", però ha advertit que això no pot convertir el turisme en "un sac de boxa" al qual se li atribueixin tots els problemes. "No podem resoldre el dèficit d’inversió en infraestructures acumulat durant els darrers 20 o 25 anys en només dos o tres anys", ha afegit.

El president de la FEHM, Javier Vich, envoltat pels mitjans de comunicació.

Pel que fa a l’acció reivindicativa d’Arran, difosa a les xarxes socials, s'hi pot veure diversos joves pintant la frase 'Culpables de la nostra misèria' a una paret del carrer de Montenegro de Palma, on es troba la seu de la Conselleria de Turisme. També taquen de pintura el cartell de la Conselleria i es manifesten contra el turisme de masses: "Estam fartes que la nostra terra sigui constantment mercantilitzada, mentre la classe treballadora sempre n’és la gran perjudicada". "És hora de plantar-los cara i defensar-nos com a classe!", afirmen a la publicació.

Al final del vídeo, cremen la foto de la presidenta del Govern, Marga Prohens, i dels principals empresaris hotelers.

En relació amb aquesta actuació, Vich ha expressat rebuig als comportaments "radicals" d’una "minoria" i ha anunciat que el departament jurídic de la FEHM analitza la crema de fotografies per determinar possibles accions legals.

Habitatge vacacional

Respecte de la saturació, Vich ha criticat també el creixement de l'oferta d'habitatge vacacional i ha recordat que "hi ha una part de la demanda que no ve a hotels". Així, ha xifrat que els darrers anys l'habitatge de vacances ha experimentat un creixement del 176% i l'hoteler, del 6%.

A més, ha apuntat que l'actual alentiment de les reserves podria estar relacionat amb "una reorientació de mercats" i amb "una situació geopolítica complexa", especialment en mercats com l'alemany i el nord-americà.

stats