Societat 20/05/2021

La televisió pública irlandesa s'interessa per la gastronomia menorquina

Hi haurà dos programes dedicats a l'illa en els quals es destacarà el seu producte i les receptes tradicionals

Iván Martín
2 min
L'investigador Pep Pelfort i el xef Neven Maguire durant la gravació dels programes.

MaóEl canal públic de la Radiotelevisió Irlandesa (RTE) emetrà dos programes dedicats a la gastronomia de Menorca, que s'enregistren aquests dies a l’illa amb la presència del reconegut xef Neven Maguire. Aquesta acció promocional de la Fundació Foment de Turisme de Menorca (FFTM) es fa en col·laboració amb l’Oficina Espanyola de Turisme a Dublín i forma part d’una sèrie de sis programes en horari de màxima audiència per mostrar la diversitat gastronòmica de l'estat espanyol.

El xef i l’equip de la productora Inproduction TV s’han desplaçat a Menorca entre els dies 18 i 21 de maig per fer un rodatge centrat en la visita a productors i xefs locals per mostrar la riquesa i la història de la gastronomia illenca. En concret, Neven Maguire viu en primera persona experiències com visitar els principals mercats, sortir a pescar en una embarcació tradicional, cuinar diverses receptes juntament amb cuiners locals, aprendre a elaborar rebosteria tradicional, visitar un lloc per conèixer l’elaboració artesana de formatge i sobrassada i conèixer la producció de gin. Com a complement, farà una excursió a cavall per gaudir també del paisatge de l’illa. S’ha de destacar que aquest press trip és un bon exemple de col·laboració pública-privada per a la promoció de l’illa, ja que hi han col·laborat nombroses empreses locals, principalment del sector gastronòmic.

Aquesta acció promocional impulsada per la FFTM forma part del Pla d’Acció del Segment Estratègic Turístic de Gastronomia 2021. Cal recordar que els Segments Estratègics Turístics (SET) són aliances publicoprivades per a desenvolupar un producte turístic de major valor afegit. A través d’estratègies i accions organitzades en meses de treball especialitzades es millora la posició competitiva de la destinació. Un dels seus principals objectius és donar suport al sector privat vinculat, de manera directa o indirecta al producte turístic corresponent, en aquest cas la gastronomia.

stats