El restaurant denunciat pel cobrament d'un penjabosses a Eivissa reclama ara 36.000 euros a la clienta
L'establiment ha qualificat els missatges de la dona a les xarxes com a "falsos i difamatoris"
PalmaEl restaurant japonès Wakame Eivissa ha anunciat accions legals contra la clienta que va denunciar a través de les xarxes socials el cobrament de 12 euros per haver fet ús del penjabosses. L'establiment li reclama la retirada de les publicacions, una rectificació pública, com també el pagament d'una indemnització de 36.000 euros per danys i perjudicis, amb possibilitat d'ampliació si els efectes negatius persisteixen.
El local, representat per la penalista Marina Corral, ha qualificat els missatges de la dona a les xarxes com a "falsos i difamatoris" i ha assegurat que han generat "un greu mal a la seva reputació i a la seva activitat empresarial". Va ser la setmana passada quan a través de les xarxes socials, la clienta va assegurar que l'establiment li va voler cobrar 12 euros per utilitzar un ganxo per penjar la bossa després que una cambrera li insistís que l'usàs sense avisar-la que tenia un cost. L'associació de consumidors Facua es va fer ràpidament eco del cas.
Els fets es remunten al 5 d'agost passat, quan la clienta va prendre una consumició a l'establiment. Durant el servei, segons la versió del restaurant, es va produir un "error involuntari" en el compte en afegir-se un concepte incorrecte, que va ser corregit de manera immediata abans del pagament, sense que existís perjudici econòmic per a la clienta. No obstant això, dies més tard la usuària va difondre a la xarxa social X una publicació que per al restaurant suposa "acusacions de pràctiques enganyoses acompanyades d'un document diferent que el de la factura real".
La publicació va obtenir més de 591.000 visualitzacions, "la qual cosa generà un fort impacte mediàtic, una disminució en les reserves del restaurant i una onada de comentaris ofensius i de fustigació contra el personal", ha assenyalat l'establiment, que ha criticat igualment que Facua convertís en notícia una acusació que ja havia estat desmentida, "la qual cosa contribuí a incrementar el descrèdit cap a Wakame Eivissa i, per extensió, al sector hostaler de l'illa".