Societat 22/12/2021

Menorca augmenta el pressupost per a promoció turística un 22,5%

Destaca el milió d'euros a patrocinis d'esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals, a més de la connectivitat

Iván Martín
1 min
Imatge de la reunió del Patronat de la FFTM.

MAÓLa Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) gestionarà un pressupost l'any 2022 d'un total de 5,7 milions d'euros, un 22,5% més que l'any passat. El pressupost es va aprovar anit per unanimitat a la reunió dels membres del Patronat de la Fundació, segons ha anunciat aquest dimecres el Consell de Menorca.

Els comptes de la FFTM es desglossen amb els 1,4 milions procedents de la transferència de la competència de promoció turística, 3 milions de fons propis del Consell, mentre que la resta arribarà de la previsió d'ingressos per vendes de productes de marxandatge, material promocional i entrades a recintes gestionats per l'ens públic (315.000 euros). A més, destaca l'aportació de l'Agència d'Estratègia de Turisme de les Illes Balears (AETIB) amb 250.000 euros i la incorporació del romanent de 2021, amb 600.000 euros. La promoció de la marca Menorca disposarà de 3,2 milions, un 56% del pressupost total.

Destaca l'import dedicat a patrocinis d'esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals amb impacte mediàtic dins l'Estat i internacional, que arriba al milió d'euros. D'aquests, 200.000 euros estan destinats a una nova línia de patrocinis específica per a l'impuls de la Menorca Film Commission. La segona partida per volum també és d'un milió d'euros i repercutirà a la connectivitat.

Finalment, per a l'impuls i la consolidació del producte turístic diferenciador, la FFTM tindrà 870.000 euros. Aquesta partida pressupostària es dedicarà a segments com la Menorca Mediterrània, la Menorca Natural, el turisme de negocis i el mandat de Menorca com a Regió Gastronòmica Europea, entra d'altres. A la innovació, l'anàlisi de l'oferta i la demanda, els mercats i les tendències es destinaran 162.000 euros.

stats