IBDona obre una línia de WhatsApp per atendre les víctimes de violència masclista durant el confinament

El servei estarà en funcionament les 24 hores del dia a partir d'aquest dissabte

L'Institut Balear de la Dona (IBDona) habilitarà dissabte una línia de WhatsApp per atendre les víctimes de violència masclista durant el confinament, com va avançar el diari ARA Balears. El Consell de Govern ha anunciat aquest divendres que el número per accedir al servei és el 639 837 476 i que estarà en funcionament les 24 hores del dia.

Amb aquesta mesura, pretenen respondre a la necessitat d'oferir una alternativa a les dones víctimes de violència que, a causa de la quarantena, es veuen obligades a conviure de manera continuada amb els seus agressors. Aquesta circumstància els pot comportar més dificultats per posar-se en contacte amb el servei 24 hores de l'IBDona, segons informa el Govern en un comunicat.

De fet, afegeixen, aquest servei ha comprovat que els primers dies de confinament la quantitat de telefonades es va incrementar de manera important, però que progressivament s'han anat reduint. Davant això, l'ús d'una aplicació de missatgeria instantània pot proporcionar a aquestes persones l'opció de demanar ajuda d'una manera més discreta, indica l'Executiu.

Confinades amb els seus maltractadors: les víctimes, en perill

El sistema que es posarà en marxa és gestionat per l'empresa Atenzia, que ja s'encarrega de l'atenció que ofereix el servei 24 hores. La línia de WhatsApp té associada una aplicació perquè el personal que proporciona l'assistència telefònica tingui accés als missatges que enviïn les víctimes o els seus parents propers, de manera que se'ls pugui proporcionar una resposta en matèria social, jurídica, administrativa o psicològica, segons cada cas.

Així mateix, també permet a les dones demanar auxili. En aquest cas, el personal encarregat d'atendre la comunicació traslladarà immediatament l'avís a l'112. A més, el sistema també estarà disponible per a familiars de les víctimes.

Atenció psicològica també pels més petits

A banda d'això, l'Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA) ha recordat aquest divendres que disposa del telèfon 116 111 d'ajuda a la infància, un servei telefònic activat les 24 hores del dia, set dies a la setmana, i que no deixa rastre telefònic. Telefonant a aquest número els menors reben una atenció específica, personalitzada i confidencial, i troben un espai segur per poder expressar-se i comunicar necessitats o explicar les situacions que considerin oportunes.

Aquestes telefonades les gestiona la Fundació ANAR, que una vegada que rep la demanda actua prioritzant sempre la prevenció, la detecció i la comunicació de situacions de risc. El servei telefònic és atès per un equip interdisciplinari de titulats universitaris en ciències humanes o de la salut, integrat principalment per psicòlegs, psiquiatres, psicopedagogs, advocats i treballadors socials.

Angoixa, incertesa... Com afecta el confinament la teva salut mental

EDICIÓ PAPER 30/05/2020

Consultar aquesta edició en PDF