Els hotelers volen atreure nous mercats com el Canadà per allargar la temporada turística
Per a la presidenta de la patronal, créixer cap a altres mercats "no té a veure amb el discurs de saturació", sinó que són coses "totalment diferents"
PalmaLa Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) ha assenyalat aquest dijous que té la intenció de cercar nous mercats, com el Canadà i Orient Mitjà, per allargar més la temporada turística.
Segons ha explicat la presidenta executiva de la patronal, María José Aguiló, en declaracions en el marc de la jornada 'Cap a on es dirigeix la indústria turística competitiva que aporta valor', les noves línies aèries que s'obren com el Canadà o ciutats com l'Orient Mitjà són una oportunitat "per començar a treballar".
"És una oportunitat per començar a treballar a tenir un major coneixement d'aquests mercats, dels clients, de les seves necessitats i preparar-nos per donar-los resposta", ha dit.
També es vol consolidar la posició de Mallorca enfront de les destinacions més competidores, com Croàcia, Turquia i Grècia, entre d'altres, i exposar eines per poder conèixer el mercat emissor i adaptar-s'hi.
Per a Aguiló, créixer cap a altres mercats "no té a veure amb el discurs de saturació", sinó que són coses "totalment diferents". Per exemple, ha argumentat, la nova línia oberta cap als Estats Units no només ha atret turistes a l'illa, sinó que ha afavorit també el resident que ha pogut desplaçar-se.
"Tots els mercats que s'incorporen estan convivint i estan contribuint, alguns, a l'allargament de la temporada", ha subratllat.
En aquest sentit, segons Aguiló, l'objectiu és veure les oportunitats que hi ha per a la temporada baixa i trobar mercats que puguin ser un repositori de clients en els mesos de temporada baixa en els quals costa més tenir activitat.
Demanada pel nombre d'hotels que estaran oberts amb vista a l'hivern, Aguiló ha precisat que les dades es facilitaran a la World Travel Market, però ha apuntat que "no hi haurà variacions molt substantives" en comparació amb l'any anterior.
Mercats europeus
El director d'operacions de Coral Travel per als mercats d'Alemanya, Àustria i Suïssa, Koray Çavdir, ha explicat que hi ha 60 mercats potencials a Europa i ha situat Polònia, Àustria i Suïssa com els "més interessants".
Durant la jornada, ha continuat, s'exploraran "oportunitats per desbloquejar el potencial de Mallorca a nous mercats europeus". "Hi ha encara molt potencial per créixer en uns certs països europeus", ha considerat.
Per la seva banda, l'experta en turisme Yolanda Perdomo ha posat en valor la jornada duita a terme, l'objectiu de la qual ha estat exposar què fan els competidors, quines són les oportunitats de Mallorca, què canvia en l'àmbit del consumidor i com superar l'estacionalitat.