Escuela de Todos reclama que els pares triïn la llengua de les troncals a Primària i Secundària
Fins als vuit anys, la plataforma espanyolista demana que se separin els alumnes en funció de l'idioma d'escolarització
PalmaLa polèmica entre el PP i Vox per fixar com implantar la lliure elecció de llengua a les aules continua. Ara com ara, encara es fan reunions entre ambdós partits, sota l'amenaça de Vox que, si la proposta popular no els convenç, no votaran el sostre de despesa i, per tant, posaran en perill l'aprovació dels pressupostos. En aquest content, la plataforma espanyolista Escuela de Todos, que engloba PLIS Educación i Societat Civil Balear, defensen un model que tant el conseller Vera com la presidenta Prohens han insistit que no acceptaran: la segregació de l'alumnat per llengua fins a segon de Primària i que els pares triïn entre català i castellà per fer les assignatures troncals a partir de tercer de Primària i a Secundària.
Sense acord entre la dreta
En aquest context, el pacte d'investidura signat entre el PP i Vox va fixar la lliure elecció de llengua fins a segon de Primària i anar estenent la mesura a la resta de cursos al llarg de la legislatura. És precisament aquesta temporització la que ha crispat els ànims entre el dos partits. Vox vol conèixer quina serà la calendarització de la lliure elecció de llengua, com a condició per aprovar el sostre de despesa. Divendres passat es van reunir representants dels dos partits –Vera, entre ells. El conseller es va comprometre amb l'extrema dreta a, després del pont de Tots Sants, lliurar-los una proposta de model d'implantació de la lliure elecció.
Més enllà del debat polític, la plataforma proposa separar els grups en funció de la llengua que triïn els alumnes, i al primer cicle de Primària introduir el segon idioma oficial. A partir del segon cicle de Primària i fins a ESO, Escuela de Todos recomana que els pares puguin triar la llengua de les assignatures troncals no lingüístiques, mentre que el centre decidirà en quin idioma ofereixen la resta d'assignatures. Per tant, es podria donar el cas d'alumnes que no fessin en català cap assignatura, més enllà de l'homònima.