Mobilitat
Societat 31/01/2024

La DGT no té una data per a les modificacions del carril Bus-VAO 

El BOE recull aquest dimecres el manteniment d'aquesta infraestructura en contra de la petició del Consell d'eliminar-la

2 min
El Bus-VAO es posà en marxa durant l'anterior legislatura

PalmaLa Direcció General de Trànsit (DGT) ha publicat aquest dimecres al Butlletí Oficial de l'Estat la resolució per la qual confirma la continuitat del carril Bus-VAO de Palma, tal com va anunciar per carta al Consell Insular el passat mes de desembre. El Ministeri mantindrà el carril amb algunes modificacions, tot i que, tal com confirmen a l'ARA Balears fonts de la DGT, encara "no hi ha data exacta a partir de la qual s'aplicaran els canvis. En tot cas, serà una data posterior a la publicació en el BOE de la Resolució de la Direcció General de Trànsit, per la qual s'estableixen mesures especials de regulació de trànsit durant l'any 2024" que s'ha publicat avui. Des de la institució expliquen que "s'està preparant amb els nostres tècnics i amb el Centre de Gestió de Trànsit a Illes Balears, tot el necessari per establir les franges horàries en les quals haurà de funcionar com a Bus-VAO amb els mateixos requisits que fins ara i en quines franges horàries funcionarà amb vehicles amb una sola persona que disposin de distintius ambientals".

El suport del Ministeri al Bus-VAO suposa un enfrontament clar al Consell Insular de Mallorca que, d'ençà que és dirigit pels partits PP i Vox, el vol eliminar. Es tracta d'un compromís electoral dels populars, que ja han anunciat una roda de premsa per explicar les actuacions que duran a terme davant la decisió definitiva de la DGT de mantenir el carril.

El Consell ha aportat dos informes tècnics sol·licitant la retirada del carril basant-se en el fet que s'han duplicat el nombre d'accidents i que ha incrementat el nombre d'embossos en els accessos a Palma.

Els canvis

Es preveu que a determinades hores pugui ser utilitzat per una sola persona en els casos de turismes amb senyal V-25 de distintiu ambiental classificats com a ECO, C o B, només quan en els panells de missatge variable d'accés als carrils VAO s'indiqui aquest extrem.

Es pretén també eliminar la sortida a l'Ma-20, ja que el Bus-VAO és un carril exprés origen-destinació, és a dir, que serveix per anar a Palma de manera ràpida als qui hi estiguin autoritzats. Podran accedir al carril tots els vehicles autoritzats en el quilòmetre 6.500 i hauran de sortir tots en el quilòmetre 2.600 i només podran continuar pel carril Bus-taxi-motos aquests vehicles, als quals un semàfor especial atorga preferència de sortida abans que arranquin els vehicles de la resta de carrils.

stats