Societat 14/09/2021

Cort impulsa la regeneració dels barris vulnerables amb la nova estructura del Patronat

El Consell Rector d'aquest òrgan municipal aprova aquest dimarts el registre de tot el personal i l'assignació dels treballadors als llocs de feina ja definits

2 min
Una carrer del barri de Son Gotleu.

PalmaEl Consell Rector del Patronat Municipal de l'Habitatge (PMH) de Palma aprova aquest dimarts dues mesures cabdals per al seu funcionament, centrades en els seus treballadors, segons ha anunciat la regidora de Model de Ciutat, Neus Truyol. La principal novetat aprovada avui consisteix en la "creació del registre de tot el personal del PMH i les ocupacions dels treballadors i treballadores a cada un dels llocs de feina definits en la RLT (Relació de Llocs de Treball)", ha explicat Truyol.

Cal recordar que el març l'Ajuntament va aprovar la relació de llocs de treball, el catàleg de funcions i l'organigrama d'aquest organisme. Tot plegat, permetrà "desplegar el pla estratègic del Patronat i recentrar les prioritats en la rehabilitació de barris de Palma", especialment els "vulnerables", com ara Nou Llevant, la Soledat Nord i la Soledat Sud, Son Gotleu i Can Capes, ha indicat la regidora.

A hores d'ara el Patronat té una plantilla de 34 persones, però l'Ajuntament pretén ampliar-la fins a 43, és a dir, crear nou llocs de feina nous. "Amb la reordenació de la plantilla s'han creat noves àrees diferenciades que estan en consonància amb els objectius estratègics del Patronat: rehabilitació de barris i promoció d'habitatges, la gestió del parc municipal d'habitatge públic i una àrea de serveis centrals, jurídics i administratius", ha detallat l'edil.

A banda d'aquest registre, el gerent del PMH, Josep Maria Rigo, ha presentat al Consell Rector un nou programa de gestió desenvolupat pels mateixos serveis informàtics del Patronat, el GestHabitat. Aquest permetrà tenir una eina bàsica de treball per generar consultes i informes actualitzats, automatitzar processos de gestió de contractes i agilitzar les comunicacions internes.

Més de 400 contractes de lloguer

"Hem de gestionar diàriament més de 430 contractes en règim de lloguer, amb un nombre d'incidències mensuals de 528, que afecten gairebé un miler d'usuaris. El programa GestHabitat ens permet gestionar de manera àgil i transparent i millorar els controls dels habitatges municipals", ha assenyalat Rigo.

Paral·lelament, el gerent ha informat que el Patronat ha adquirit llicències del programa Revit, un software de BIM multidisciplinari per a dissenys de major qualitat, que permet modelar en 3D amb precisió, actualitzar automàticament plànols de planta, alçats i seccions, entre altres millores. "La modernització de les eines de treball és una premissa bàsica per evolucionar i fer projectes de millora dels edificis municipals amb un nivell de qualitat molt elevat", ha declarat.

stats