Consum
Societat 27/07/2022

Consum multa ING amb 23.000 euros arran de la denúncia de FACUA per ocultar el seu telèfon gratuït

Tot i que el telèfon apareix a la web, la Direcció General ha resolt que la ubicació "resulta poc intuïtiva"

ARA Balears
2 min
Imatge de la pàgina web d'ING a l'apartat "Contacta'ns"

PalmaLa Direcció General de Consum de les Illes Balears ha iniciat un procediment sancionador per import de 23.100 euros a ING per oferir de manera poc accessible a la pàgina web informació obligatòria sobre el telèfon gratuït d'atenció al consumidor i per no facilitar als usuaris un enllaç a través del qual puguin accedir a la plataforma de resolució de litigis en línia. La denúncia va ser presentada per FACUA-Consumidors en Acció.

L'associació de consumidors va informar Consum de Balears que aquest banc, a l'apartat 'Contacta'ns' de la seva web, indicava que els seus telèfons d'informació al consumidor i d'atenció al client són les línies 912 066 655 i 912 066 666 , respectivament, sent ambdós números de prefix geogràfic de tarifació bàsica. Per localitzar el número gratuït ―900 105 115― cal indagar per la web i fer clic a l'apartat 'Per a més informació consulta els nostres canals d'informació comercial i gestió d'incidències'.

Tot i que aquesta empresa compleix l'obligació d'oferir un telèfon gratuït d'atenció al client, així com s'estableix en l'apartat segon de l'article 21 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i en altres lleis complementàries, la Direcció General considera que ING ha comès una infracció administrativa greu, ja que la ubicació del número "resulta poc intuïtiva, de manera que no resulta fàcil a un consumidor mitjà accedir-hi".

FACUA va exposar a la seva denúncia que el fet de no tenir un número gratuït de fàcil localització "opera com una veritable limitació o trava perquè les persones consumidores puguin posar-se en contacte amb la denunciada per reclamar amb eficàcia, i genera un perjudici econòmic en consideració amb la despesa que aquests es veuen obligats a suportar".

Una segona infracció

A més de la infracció administrativa greu, Consum considera que ING també ha comès una infracció lleu per no facilitar un enllaç per accedir a la plataforma de resolució de litigis. I és que malgrat indicar que "és possible accedir-hi a través d'aquest enllaç", no hi havia vinculada cap pàgina.

D'aquesta manera, el banc hauria infringit l'article 14 del reglament (UE) o 524/2013 del Parlament Europeu i del Consell, del 21 de maig del 2013, sobre resolució de litigis en línia en matèria de consum, on s'exposa que "els comerciants establerts a la Unió Europea que celebrin contractes de compravenda o de prestació de serveis en línia i els mercats en línia establerts a la Unió oferiran als seus llocs d'internet un enllaç electrònic a la plataforma de resolució de litigis en línia de fàcil accés per als consumidors".

Ara com ara, ING ja ha habilitat l'enllaç a la seva web per accedir al formulari on gestionar queixes i reclamacions, tot i que el telèfon d'atenció al client gratuït encara no apareix a l'apartat 'Contacta'ns'.

stats