Societat 14/06/2022

El Govern multa Air Europa amb 3.600 euros per no tenir una línia gratuïta d'atenció a consumidors

Tot i que la companyia ja ha abonat la sanció, Facua denunciarà novament l'aerolínia per reincidència

ARA Balears
1 min
Un avió d'Air Europa.

PalmaLa Direcció General de Consum de les Balears ha multat amb 3.600 euros Air Europa després de constatar que l'aerolínia no disposa de cap número d'atenció al consumidor gratuït. Segons ha informat Europa Press, la sanció ha estat arran de la campanya de denúncies que ha fet Facua contra desenes d'empreses que presten serveis de caràcter bàsic d'interès general que no disposaven de línies gratuïtes d'atenció, malgrat que la llei obliga a això des de desembre del 2020.

Air Europa va ser una de les 27 companyies aèries que l'associació va denunciar davant el Ministeri de Consum i les autoritats de protecció al consumidor autonòmiques per incórrer en aquesta vulneració. L'abril del 2022, han explicat en el comunicat, Consum de les Balears va acordar l'inici d'un expedient sancionador contra l'aerolínia després de constatar que continuava utilitzant un telèfon geogràfic en el seu web.

Ara, la resolució de l'expedient sancionador, signada pel director general de Consum de les Illes, Félix Alonso, dona per finalitzat el procediment després de la imposició d'una multa per part de l'administració balear i el pagament voluntari d'Air Europa.

"El pagament de la sanció equival a la terminació del procediment, la conformitat amb els fets denunciats i la renúncia a formular al·legacions o a presentar qualsevol tipus de recurs posterior", ha detallat Facua. Així, la sanció, després de la reducció del 20% a causa del ràpid pagament, s'ha establert en 3.600 euros.

Amb tot, des de Facua han anunciat que denunciaran reincidència en les irregularitats, ja que, segons han assegurat, malgrat la imposició de la multa, Air Europa continua mantenint telèfons geogràfics en el seu apartat d'Atenció al Client, cadascun destinat a diferents serveis.

stats