Les multes es redueixen un 20% en tres anys a Palma

Segons les xifres facilitades pel Servei de Multes, s'ha passat d'imposar 22.205 sancions, el 2014, a 17.802, l'any passat

De 22.205 a 17.802. Aquesta és la diferència entre les multes que es van imposar l'any 2014 i les que es van imposar el 2017 a Palma, un 20% menys. Des de l'any 2014 el nombre de sancions a la ciutat s'ha reduït en una cinquena part, segons les xifres presentades pel Servei de Multes. Una de les reduccions que més criden l'atenció és la de les multes per excés de velocitat que van passar de 18.152, el 2014, a només 11.445, el 2017, quasi un terç menys. 

 

Respecte les denúncies per estacionament en doble fila i a les voravies, des de 2014 fins a 2017, varen anar augmentant fins a duplicar-se, van passar de 3.748 a 6.211.

El   col·lectiu  Vianants en Lluita ha denunciat la permissivitat amb les motos a Palma. El 2014 es van registrar 7 casos de conducció temerària de motos, l'any passat van ser 4 i enguany, per ara, se n'ha multat un. Vianants en Lluita afirma que la proliferació d'aquests episodis és "notòria" i que sembla que augmenten "davant l'abúlia de Cort".

"Les multes per no respectar passos de vianants han llançat una mitjana de dues cada cinc dies  el 2018, mentre que per no respectar els semàfors en vermell n'hi ha hagut una cada 15 dies", afirma el col·lectiu en un comunicat. Segons l'entitat, aquestes "escandaloses dades" posen de manifest "el tracte de favor que els responsables municipals, amb independència del seu color polític, donen a alguns usuaris de la  via  pública".

Aquests fets, segons Vianants en Lluita, creen un clima d'inseguretat, estrès i desprotecció per a la resta d'usuaris, especialment per als infants, ancians i els entorns escolars. També afegeixen la necessitat d'impulsar polítiques que promoguin "una ciutat més humana" per millorar l'accessibilitat a tots aquells que es desplacen amb cadira de rodes, cotxets o que presenten algun tipus de mobilitat reduïda, en definitiva, afavorir els drets  dels vianants .

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF