El jutge del cas Cursach també controlà els telèfons de l'agència Efe per revelar les seves fonts

Sol·licità el registre de telefonades d'un any enrere tant de l'agència com d'una periodista

El jutge del cas Cursach, Miquel Florit, va demanar el registre d'un any de telefonades a la delegació de l'agència Efe a les Balears així com de les comunicacions i la ubicació del telèfon mòbil d'una redactora amb el propòsit d'identificar les fonts d'una informació relativa a la investigació judicial.

El mateix dia que la Policia ho va sol·licitar, el 17 d'octubre de l'any passat, el magistrat va dictar una interlocutòria en la qual requeria a les companyies telefòniques que li facilitassin els llistats de la delegació i del mòbil de la informadora amb l'argument que "encara no està identificat l'autor o els autors de la filtració" d'un informe sobre la situació fiscal de les empreses de Cursach, l'empresari que investigava per presumpta corrupció.

"Precisament es persegueix, amb aquestes mesures, endevinar la seva identitat", sosté el jutge en una resolució en la qual també demana els llistats dels dos periodistes de 'Diario de Mallorca' i Europa Press a qui, el passat 11 de desembre, va ordenar requisar els telèfons.

El magistrat, segons relata Efe, va demanar el registre de telefonades de l'Agència de Palma i de la seva periodista dels 12 mesos anteriors, un període més llarg que el que reclamava per als professionals de les altres dues empreses de comunicació.

A la mateixa interlocutòria s'ordena a Efe "l'entrega immediata" als dos agents que duien la investigació sobre la presumpta revelació del secret de l'informe sobre el qual l'agència, així com els altres dos mitjans, havien publicat una notícia el passat 5 de juliol.

Els agents executaren l'ordre el mateix dia en què es varen endur d'Efe una còpia digital de l'informe, la font del qual l'agència no va revelar.

L'actuació del jutge Florit en aquesta causa està sent investigada pel Tribunal Superior de Justícia de Balears arran de la querella per presumpta prevaricació presentada contra el magistrat pels dos periodistes d'Europa Press i 'Diario de Mallorca', respectivament.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF