La importància del temps de recuperació física

Tot i que el descans s'associa a la fisiologia de l'atleta, també té un paper fonamental en la preparació psicològica

Tot i que la majoria dels atletes saben que el procés de recuperació física després d'haver realitzat exercici és primordial per a qualsevol esportista, encara n'hi ha molts que, tot i entrenar de manera regular, no dediquen una part de l'entrenament a la recuperació.

Els experts han arribat a la conclusió que no descansar és un error. Després de l'entrenament, els músculs arriben al seu màxim i necessiten descansar. Durant aquest procés, el cos es repara i s'enforteix.

Els dies de descans són essencials per al rendiment esportiu per diverses raons. Tot i que el procés de recuperació s'associa principalment a la fisiologia de l'atleta, el descans també té un paper fonamental en la preparació psicològica de l'esportista. El descans és físicament necessari perquè els músculs puguin reparar-se, reconstruir-se i enfortir-se. En el plànol psicològic, el descans és beneficiós per atendre les ocupacions i les relacions personals o alliberar la ment de la pressió dels objectius esportius.

Per què és tan important el procés de recuperació?

El temps de recuperació en qualsevol programa d'entrenament és important perquè és el moment en el qual el cos s'adapta a la tensió de l'exercici i té lloc l'efecte real de l'entrenament.

La recuperació permet al cos reposar les reserves d'energia consumides i reparar els teixits danyats. L'exercici o qualsevol altre treball físic provoca canvis en el cos, com la ruptura de teixit muscular i l'esgotament de les reserves d'energia (glucogen muscular), així com la pèrdua de líquids. Sense temps suficient per reparar i reposar, el cos continuarà consumint energia i haurà de realitzar ajustos poc convenients per adaptar-se a aquest exercici intensiu.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF