MÉS-Esquerra proposa reformular la mobilitat a primera línia de Portocristo

Demana que hi hagi un debat amb participació dels veïns i que, mentrestant, se suspenguin les obres a segona línia

Oliver i Barrull al passeig de la Sirena, la via més emblemàtica on els vehicles tenen més pes que el vianants.
M. B.
06/09/2016
2 min

PortocristoMÉS-Esquerra ha registrat una moció per tal que el ple de l'Ajuntament de Manacor es replantegi la mobilitat a la primera línia de mar de Portocristo, a partir d'un procés participatiu. El portaveu de la coalició, Miquel Oliver, i l'exdelegat del batle al poble Josep Barrull van presentar la proposta dilluns.

En primer lloc, han evidenciat les dificultats per a la mobilitat dels vianants que suposa tenir voreres tan estretes i entorpides per terrasses a la via més concorreguda del poble. Des de MÉS-Esquerra apunten que, "vist que molts de municipis turístics han remodelat les seves primeres línies, tot plantejant de manera total o parcial àmplies zones per a vianants i restriccions als vehicles motoritzats, pensar en un canvi d’aquest tipus a Portocristo és complex, però no impossible".

En aquest sentit, es proposa un procés participatiu en el qual tots els agents implicats i la ciutadania puguin dir-hi la seva. A més, faria falta que experts en mobilitat i urbanisme aportassin solucions i recomanacions tècniques a tot allò que s’hi plantejàs. A partir d’aquí, i de les possibilitats econòmiques, es podrien sotmetre a consulta ciutadana les millors opcions i prioritzar-les.

Segons Oliver, "la primera línia, entre Can Blau i el carrer de la Mar, té un gran valor econòmic, turístic i paisatgístic. Actualment suporta un gran nombre de vehicles de motor que, sens dubte, li fan perdre part d’aquest atractiu. És necessari, doncs, revertir-ne la situació. I millor si ho feim amb el màxim de gent a favor”.

Actuacions a la segona línia

S'ha de recordar que l'equip de govern municipal té previst, a curt termini i tot i que les obres encara no estan licitades, invertir uns 300.000 euros en la remodelació de dos carrers de la segona línia del poble. Per això, segons Oliver i Barrull, "si el procés participatiu i d’estudi tècnic tira endavant, sembla que és recomanable deixar-les en suspens i fer-les, només, si apareix així dins les conclusions i l’ordre de prioritats. És molt evident que fer-les ara condiciona allò que s’ha de fer a primera línia i en el seu entorn”.

Els tres acords concrets que dilluns que ve es duran a votació al ple insten a "iniciar un procés participatiu per tal que tots els agents implicats i ciutadans que ho desitgin puguin opinar sobre la mobilitat a primera línia”. En segon lloc, l’Ajuntament haurà d’elaborar els estudis de mobilitat i plans de viabilitat necessaris, i no descarta sotmetre a consulta popular les opcions viables que gaudeixin de més suport. I en tercer lloc, es demana deixar en suspens les obres de remodelació dels carrers de Sureda i Bordils previstes per als propers mesos, en espera de les conclusions, estudis i validacions del procés participatiu.

stats