Part Forana 25/11/2017

Preocupació per l’anunci de l’arribada d’una gran superfície

No tot són flors i violes en aquesta primera etapa de la marca D’Artà

M. B.
2 min
.

ArtàNo tot són flors i violes en aquesta primera etapa de la marca D’Artà. L’associació empresarial que la gestiona es mostra molt preocupada per l’anunci de la implantació d’una gran superfície al Parc Empresarial del poble. Thinkingartà és el nom del complex que s’està fent visible a les xarxes.

“L’aparició d’un nou competidor com el que s’està anunciant podria fer molt de mal a tot el teixit empresarial i, evidentment, a la marca D’Artà. La veritat és que estam espantats i ja hem sol·licitat una entrevista amb l’Ajuntament”, declara Maria Gil. No obstant aquesta alarma, el batle, Manolo Galán, assegura a l’ARA Balears que a les oficines municipals no s’ha registrat cap projecte d’aquest tipus.

“Sabem que se n’està fent propaganda, però no sabem d’on ve. No tenim constància que hagi entrat cap pla de nova superfície”, manté el batle socialista, alhora que braveja del bon funcionament de l’engranatge de la marca municipal que tutela el mateix Ajuntament, “perquè es tracta d’un projecte en comú entre els ciutadans i l’associació empresarial que posa en valor Artà com a municipi i dona qualitat al producte local, el qual volem lligar al futur del Parc Natural del Llevant”.

Tot i que qualsevol entrada d’una gran superfície sembla que estaria encara en estat embrionari, tenint en compte que no s’ha fet cap tràmit oficial a l’Ajuntament, l’associació d’empresaris vol que es freni l’arribada de capital que amenaci la supervivència dels petits comerciants, que han hagut d’inventar-se mil fórmules per surar en una època de crisi profunda i amb l’agreujant de tenir la costa pelada de negoci turístic.

Maria Gil recorda que hi ha un precedent de fre a l’entrada de grans superfícies. “Mercadona va voler implantar-se a Artà, però aconseguírem que no ho fes”, assenyala la gerent de D’Artà i membre de l’associació empresarial, que d’altra banda considera que no s’ha de restar credibilitat a l’anunci de l’arribada d’una gran superfície. De fet, tot i que Thinkingartà no ha donat la cara socialment, l’anunci en xarxa especifica que es tractarà d’un servei pròxim (‘Tus compras a un paso ’), i amb servei de pàrquing les 24 hores. Més enllà, de moment, no s’ha aconseguit saber res més de les intencions dels suposats promotors d’un gran espai comercial a Artà.

Sigui com sigui, entre els comerciants es respira un cert pànic, atès que l’anunci de la gran superfície té un abast que afectaria pràcticament tots els sectors: alimentació, artesania, drogueria, informàtica, farmàcia, joieria, decoració, oci i temps de lleure, perruqueria i estètica, mobles, papereria i llibreria, i moda, entre d’altres. La proposta té prou pes com perquè l’associació empresarial, amb 131 negocis inscrits dels 200 que hi ha al municipi, estigui tocant fusta.

stats