Avui donen bicicletes

Hi ha esports ideals per veure'ls en directe (bàsquet, petanca, sumo), n'hi ha d'altres que són perfectes per mirar-los a la tele (golf, motocròs, escacs) i n'hi ha d'altres que pareix que estiguin pensants per fer la migdiada: ciclisme. Al Tour també ho saben i posen els horaris en el pitjor moment del dia, quan espitja aquella solana que deixa el carrer desert i que aprofiten tots els habitants pròxims a la nostra latitud per fer horeta. Sempre hem sentit a dir que el ciclisme és un esport que suposa molt de sacrifici i patiment. Fals. El ciclisme és el millor esport per practicar-lo. Millor que el futbol, que el tennis i que tots els que he posat més amunt. Per començar, és pràcticament impossible que et lesionis. Això és important si no vols estar periòdicament setmanes o mesos parat, o parat per sempre. Després, que anar en bici no és una qüestió de força, anar ràpid té més a veure amb una sèrie d'adaptacions que s'entrenen sense voler només si surts a passejar a velocitat alegre. És una activitat metabòlica. Per això, si llevam els elements força i habilitat, a igual entrenament, les capacitats dels ciclistes estan molt més igualades que en qualsevol altre esport. Només hi ha un secret: dur una cadència alta. Això vol dir que s'ha de pedalar ràpid i fluix, àgil, en contra de lent i fort. Oblida't de la mentalitat gimnàs. Aprofita un dia lliure i passa'l sencer fent tirades mitjanceres, parant a fer un gelat, un panet, a pegar un capfico... Quan duguis dos mesos podràs fer d'aquesta manera més de 40 quilòmetres en un dia. Hauràs passat per carreteres que no sospitaves, hauràs vist coses que no sabies que existien, et sentiràs bé, se't passarà el mal d'esquena, i et fugirà aquest ensopiment que de vegades confons amb la depressió. Agafa la bici i surt a fer una volta, veuràs la vida completament diferent.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF