Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1

El govern valencià defensa la compra de l'empresa que organitzava la F-1: "Era l'opció menys dolenta"

El vicepresident del govern valencià, José Císcar, ha destacat la tranquil·litat "absoluta" de l'executiu després de la denúncia presenta per Esquerra Unida davant la Fiscalia pel contracte de compra

El govern valencià ha defensat aquest divendres que la compra de l'empresa Valmor per part de la Generalitat era l'opció "menys dolenta", ja que no fer-ho hauria suposat no celebrar el Gran Premi de Fórmula 1 a València i pagar una penalització de 71 milions de dòlars.

El vicepresident del govern valencià, José Císcar, ha destacat l'"absoluta" tranquil·litat del govern valencià després de la denúncia presentada per Esquerra Unida davant la Fiscalia pel contracte de compra, ja que ha assenyalat que en aquest moment havia de triar "entre el dolent i el pitjor" i va triar no pagar 71 milions.

A la roda de premsa posterior al ple de l'executiu valencià Císcar ha explicat que quan es va decidir la compra, la Generalitat, a través d'una de les seves empreses públiques, tenia el 50% dels drets d'organització de la prova automobilística, mentre que el altre 50% el tenia Valmor. Ha indicat que per poder organitzar la cursa era necessari comptar amb el 100% dels drets, de manera que la Generalitat havia d'arribar a un acord amb l'empresa privada, perquè en cas contrari, l'administració hauria d'assumir la penalització de no realitzar el Gran Premi.

Císcar ha reconegut que al govern valencià li hauria agradat una altra solució, si hagués estat possible, però està tranquil perquè, segons ha dit "calia triar entre el dolent i el pitjor", i al seu parer, la compra de Valmor, per la qual la Generalitat va pagar 99 cèntims d'euro a canvi d'assumir els seus deutes, era l'opció "menys dolenta".

Respecte a la denúncia d'Esquerra Unida, ha manifestat que poden posar totes les denúncies que vulguin perquè la tranquil·litat de l'executiu valencià "és absoluta".

Històries de superació esportiva
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF