Publicitat
Publicitat

Mazda 6: planificació familiar japonesa per a Europa

Els fabricants de tot arreu semblen entestats a plantar-li cara al Volkswagen Passat en el segment de les berlines. L'últim a sumar-se a la causa és Mazda, que ha revisat el seu 6, ara disponible en dues carrosseries: Sedan, de 4 portes, i Wagon, familiar. Totes dues arriben amb quatre alternatives de motorització: dues dièsel (150 i 175 CV) i dues de gasolina (145 i 192), i tres acabats.

El nou 6 destaca per la personalitat del disseny, un fet d'agrair en un segment del mercat en què l'avorriment estètic està generalitzat. Aquest és un cotxe amb personalitat, que ha crescut respecte a la generació anterior. Tot i això, el maleter ara és més petit -malament, ja que per al client a qui es dirigeix això és clau- i les places del darrere continuen sent una mica justetes -pitjor encara.

Com passava en el CX-5, el SUV de la marca, el Mazda 6 incorpora la tecnologia Skyactiv, destinada a reduir el consum, sobretot si el comparem amb les versions anteriors de 5 portes. El 6 utilitza una mena de KERS -com els cotxes de F-1- per recuperar l'energia que es dissipa a la desacceleració a través d'un condensador que permet acumular-la i utilitzar-la després.

Aquest Mazda equipa elements com l'avisador de canvi de carril, un captador d'objectes més enllà de l'angle de visió natural del conductor o un sistema de frenada d'emergència per evitar xocs en caravana o per ciutat. Uns elements que, fins fa poc, semblaven de ciència-ficció, però que ja són imprescindibles en vehicles que aspiren a una determinada categoria.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 27.180 euros
  • EMISSIONS: 129 g de CO/km
  • MOTOR: Gasolina (150/175 CV) i dièsel (145/192 CV)
  • CANVI: Manual o autom., 6 vel.
  • TRACCIÓ: Al davant
  • MIDES: 487 x 184 x 145 cm
  • PES: de 1.300 a 1.340 kg
  • MALETER: 489 litres
  • DIPÒSIT: 4.262 litres
Històries de superació esportiva