Publicitat
Publicitat

KTM Duke 390: el retorn a la diversió dels dos temps

La marca austríaca KTM -dominadora de les últimes edicions del Ral·li Dakar- destaca, sobretot, per fer motos de muntanya. Ara fa seixanta anys van començar a produir motos en sèrie, i en fa gairebé trenta que van guanyar el seu primer títol mundial de motocròs. Però des de fa gairebé una dècada també fabriquen models de carretera, i fins i tot cotxes. L'última creació que han fet per a l'asfalt és la Duke 390, una moto lleugera i, sobretot, molt divertida, que evoca les ja desaparegudes motos de dos temps de cilindrada reduïda amb prestacions esportives.

Aquesta moto la fabriquen a l'Índia, però la vendran a tot el món. A KTM esperen que el seu nou model tingui molta acceptació, ja que és el resultat de la combinació d'un motor molt esportiu amb un xassís d'extraordinària agilitat. Però, per sobre de tot, perquè la vendran a un preu molt competitiu, una política comercial imprescindible per a uns temps en què ja gairebé no es despatxen motos de carretera i la majoria de les vendes se les emporten les escúters. La Duke 390 pertany a una família que també inclou una petita 200, dues 690 i una 990. Amb un pes de només 139 quilos, porta un motor d'un sol cilindre, de 373,2 cc, capaç de proporcionar 44 cavalls. Una potència que, aplicada a un conjunt tan lleuger, ofereix unes sensacions molt divertides als usuaris, que saben que aquesta moto gasta molt poc: només 4,5 litres cada cent quilòmetres. La Duke 390 és fàcil de portar i ens recorda que, abans, anar en moto era divertit.

FITXA TÈCNICA

PREU: 4.989 euros

MOTOR: 4 temps, 1 cil., 373,2 cc, 43,5 CV

CANVI: 6 velocitats

XASSÍS: multitubular en CrMo

TRANSMISSIÓ: per cadena

FRENS: 2 discs davant, 1 darrere

PES: 139 kg

ALTURA SEIENT: 800 mm

DIPÒSIT: 11 litres

Històries de superació esportiva