TECNOLOGIA
Economia 22/05/2019

WhatsApp introduirà publicitat als estats dels usuaris el 2020

Es tracta d’imatges que, com amb Instagram Stories, es poden penjar al perfil perquè desapareguin al cap de 24 hores

Ara
2 min
La popular aplicació de missatgeria traspassarà una de les línies vermelles dels seus fundadors.

BarcelonaLa intenció de Facebook d’introduir la publicitat a WhatsApp comença a ser una realitat. Segons el consultor tecnològic Matt Navarra -conegut a internet per les seves informacions sobre xarxes socials-, la companyia liderada per Mark Zuckerberg té previst introduir els anuncis a l’aplicació de missatgeria instantània al llarg del 2020.

Segons les imatges filtrades que ha compartit Navarra, aquests anuncis apareixeran intercalats entre el llistat dels estats dels contactes d’un usuari. Es tracta d’imatges que, com amb Instagram Stories, es poden penjar al perfil perquè desapareguin al cap de 24 hores. Una altra funció publicitària que introduirà Facebook a la xarxa de missatgeria instantània és una gran varietat d’opcions en forma de missatges enviats per les empreses que facin servir la plataforma per comunicar-se amb els seus clients o empleats a través de WhatsApp Business.

L’última novetat que està proposant l’empresa és la unificació dels catàlegs de productes per a companyies de WhatsApp i Facebook. Aquesta decisió implicarà una creixent fusió entre les plataformes, cosa que en altres ocasions ha generat sospites entre els reguladors de la competència. La multinacional vol seguir l’estratègia que ha aplicat a Facebook i Instagram i aprofitar el potencial publicitari de WhatsApp, que va comprar per 22.000 milions de dòlars (19.700 milions d’euros) l’any 2014. En els tuits on explicava el gir de l’apli de missatgeria, Navarra afirmava que tot plegat entrarà en funcionament l’any vinent.

Es dona la circumstància que els dos fundadors de WhatsApp -Jan Koum i Brian Acton- van abandonar la companyia per discrepàncies amb Zuckerberg després de la compra de l’aplicació. Les tensions entre ells van produir-se per aspectes relacionats amb la privacitat dels clients i també per l’arribada de la publicitat: Koum i Acton s’havien compromès a no introduir-ne mai, a l’aplicació de missatgeria.

stats