Tecnologia

El negoci internacional d'Amazon, camí d'entrar en beneficis

El gegant tecnològic reorganitza els magatzems i les operacions d'entrega als mercats estrangers clau

SOTA LA LUPA  Amazon, que té un magatzem 
 A Madrid, està sent investigada per la UE.
ARA
02/07/2024
2 min

BarcelonaLa divisió internacional d'Amazon va pel camí d'entrar en beneficis. Els moviments del gegant del comerç electrònic per optimitzar les operacions logístiques estan donant els seus fruits després d'anys de pèrdues.

La unitat de 131.000 milions de dòlars que serveix als clients d'Amazon fora d'Amèrica del Nord sembla que registrarà un benefici operatiu de 1.600 milions de dòlars enguany, que s'elevarà a més de 5.000 milions de dòlars el 2025, segons analistes en una enquesta recent de Refinitiv, que recull el diari britànic Financial Times. La divisió internacional d'Amazon ve de perdre 2.700 milions de dòlars el 2023, però un bon inici enguany ha empès aquesta part del negoci a obtenir beneficis en els primers tres mesos de l'any.

Aquest viratge s'explica per la millor organització dels seus magatzems i operacions d'entrega en mercats que són clau per al gegant de comerç electrònic, com Alemanya i el Regne Unit. Això es tradueix en terminis d'entrega més ràpids i operacions locals més barates.

"Em sembla que ja ho tenen", diu Rick Watson, fundador de RMW Commerce Consulting, segons recull el diari britànic. "Fins i tot amb el llançament de nous països, no crec que la rendibilitat internacional torni a baixar negativament", afegeix. El negoci internacional d'Amazon va arrencar el 1998 i des que el 2016 el grup va establir la seva estructura d'informes actual ha acumulat 18.800 milions en pèrdues operatives anuals.

Reorganització de la logística

De fet, la divisió d'Amèrica del Nord d'Amazon ha reorganitzat recentment la seva xarxa logística per emmagatzemar mercaderies més a prop dels clients, reduir costos i terminis d'entrega i augmentar la freqüència de les comandes. Al maig, el conseller delegat de la companyia, Andy Jassy, va dir que aquestes lliçons s'aplicarien a les seves operacions internacionals.

Aquests moviments arriben en un moment en què els rivals xinesos del comerç electrònic, com ara Temu i Shein, ofereixen una gamma de productes barats als consumidors disposats a esperar més per les seves compres.

El cap de logística europea del grup immobiliari CBRE, Jack Cox, assenyala que hi ha una "relació lineal" entre quota de mercat i termini de lliurament, i que s'està produint una proliferació de magatzems més petits a les ciutats i als voltants. "Els ocupants estan disposats a pagar lloguers més alts en aquestes ubicacions per guanyar quota de mercat", afegeix, segons recull el Financial Times.

Amazon només opera una xarxa logística física de magatzems en alguns països. Generalment, el desplegament d'operacions físiques en un nou mercat significava que el país no era rendible entre tres i set anys, explica Derek Lossing, un assessor de cadenes de subministrament que va treballar sis anys a Amazon.

stats