TURISME

Logitravel creix un 42% en plena crisi

L’agència mallorquina ‘on line’ va facturar 419 milions d’euros l’any passat

UNA EMPRESA FUNDADA L’ANY 2004
 El director general de Logitravel, Bartomeu Bennàssar, és enginyer informàtic per la Universitat de les Illes Balears. L’any 2004 va participar en la creació d’aquesta companyia, que avui ja ha esdevingut un referent dins el sector de les agències de viatge on line. Es troba entre les primeres del sector.
Jaume Perelló
14/02/2014
2 min

Palma.El grup empresarial mallorquí Logitravel va facturar l’any passat 419 milions d’euros, cosa que significa un creixement d’un 42% respecte de 2012. La xifra, certament espectacular, té explicació parcial per l’increment derivat de l’expansió internacional de la companyia, que a dia d’avui ja és present en set països.

A més, Logitravel ha encetat noves línies de producte que pretenen adaptar-se a la demanda del món dels viatges on line.

El director general del grup, Tomeu Bennàssar, va presentar ahir el detall dels comptes anuals de 2013, un exercici lògicament “molt positiu” que, segons les seves previsions, tindrà continuïtat enguany, amb un creixement de dos dígits en les reserves.

Segons informa l’agència Efe, el 2013, el grup, que integra l’agència de viatges on line Logitravel.com, especialitzada en creuers , paquets vacacionals i hotels a la costa, i Traveltool, la seva divisió que dóna servei a més de 1.250 agències de viatge tradicionals, va aconseguir que la internacionalització guanyi pes específic i arribàs ja al 34% dels seus ingressos globals.

El creixement del 2013 va ser possible també gràcies a la diversificació de productes i a les noves línies de negoci: tren, ferris, lloguer de cotxes, Disneyland París i circuits (Europa i grans viatges).

El 2013 , totes les línies de negoci van créixer. Destacà la d’hotels de platja, paquet de vacances i creuers, que representen el gruix de la facturació i negoci de Logitravel . El 80% dels ingressos correspon a viatges vacacionals, mentre que només un 20% són serveis solts, no vacances.

Com a projecte per al 2014, la companyia està ultimant el llançament d’una nova línia d’“oci urbà i activitats en destinació” al mercat espanyol. El web oferirà la venda d’entrades a parcs temàtics, concerts, partits o excursions, amb la qual cosa pretén fer una passa més en l’organització dels viatges dels seus clients.

Un creixement exponencial

El baròmetre d’Amadeus España indica que el 2012 el 34,6% de les reserves per a vols fetes per les empreses del sector es van tramitar a través d’internet. Unes xifres que estan uns 15 punts per davall de les d’altres països amb més tirada per la compra a la xarxa com el Regne Unit i els Estats Units. Un fet que els experts valoren en el sentit del camí que manca per recórrer al mercat domèstic.

L’estudi confirma l’alça d’aquesta modalitat de reserva cibernètica, de tres punts percentuals respecte de l’any anterior, i afegeix una nova matisació: els responsables de la remuntada de la facturació de bitllets d’avió per internet durant el 2012 havien estat precisament les pàgines web creades per les tradicionals.

El director de màrqueting d’Amadeus España, Íñigo García-Aranda, afirmà en un reportatge recent de l’ARA Balears que “les agències tradicionals s’han adonat que el canal internet és important”.

stats