Les vendes de cotxes a Europa cauen un 8,6% a l'agost i un 3,2% des de començament d'any

Espanya lidera el descens de matriculacions a la UE

Les vendes de turismes i tot terrenys nous en el conjunt del mercat europeu es van situar en 1,07 milions d'unitats a l'agost, un 8,6% menys que en el mateix mes de l'any precedent, segons les dades publicades per l'Associació de Constructors Europeus d'Automòbils (ACEA), la patronal europea del sector. En els vuit primers mesos s'han matriculat 10,83 milions d'unitats, un 3,2% menys.

Espanya va ser el país de la Unió Europea (UE) en què més van caure els lliuraments d'automòbils el mes passat, amb un descens del 30,8%, mentre que a la resta del continent només va ser superada per Islàndia, amb una baixada del 45%.

Les dades certifiquen un alentiment en el sector de l'automoció, però s'ha de tenir en compte que els registres de l'agost estan marcats pel fort increment experimentat en aquest mes el 2018, quan les vendes van augmentar molt pels descomptes oferts per les marques i els concessionaris per eliminar estoc davant l'entrada en vigor, l'1 de setembre de l'any passat, del nou cicle d'homologació d'emissions WLTP.

El líder del mercat europeu a l'agost va ser Volkswagen, amb 128.686 unitats comercialitzades (un 14% menys que l'agost de l'any passat), mentre que la segona plaça va ser per a Mercedes-Benz, amb 61.722 unitats, un 13,2% més, i la tercera per a Renault, amb 60.331 unitats, un 38% menys.

El rànquing de les cinc marques més venudes a Europa el mes passat el van completar la nord-americana Ford, amb 59.995 unitats, un 1,7% més, i Audi, amb 59.700 unitats matriculades, un 9,1% menys.

Des de començament d'any, les marques més demanades han sigut Volkswagen, amb 1,22 milions d'unitats, un 7,5% menys; Renault, amb 721.126 unitats, un 12% menys; Peugeot, amb 664.935 unitats, un 2,3% menys; Ford, amb 654.779 unitats, un 5,2% menys, i Opel, amb 600.413 unitats, un 3,1% menys.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF