El gegant turístic Thomas Cook s'aferra al negoci hoteler per sobreviure a l'era digital

Peter Fankhauser, director executiu de Thomas Cook Group, es desplaça a Palma per tranquil·litzar els hotelers sobre la situació de la companyia

El gegant turístic  Thomas  Cook, que està patint una situació econòmica d'incertesa, ha oferit aquest dimarts una roda de premsa a Palma per tranquil·litzar els hotelers de les Illes i per donar a conèixer la seva estratègia de futur, que  implica  convertir-se en una gran cadena hotelera internacional especialitzada en el sector vacacional.

Peter  Fankhauser , director executiu de  Thomas  Cook  Group , i Enric Noguer, director de  Thomas  Cook Hotels &  Resorts,  han explicat que les Illes continuen sent una destinació clau per a aquest  tour  operador. Un exemple d'aquesta intenció és l'hotel on ha tingut lloc l'acte, el Cook's Club Palma  Beach , l'antic Hotel Lancaster de Platja de Palma, que ha estat totalment remodelat després d'una inversió de prop de 5 milions d'euros.

El grup ha obert aquest estiu cinc nous establiments a les Balears, la majoria dels quals han estat totalment remodelats, amb la qual cosa en suma un total de 30. La intenció de  Thomas  Cook és invertir 40 milions d'euros als seus hotels de marca pròpia a Espanya fins a l'estiu de 2020 i reflectir així un compromís renovat amb la seva destinació de vacances més popular. A Mallorca, l'aposta per l'any que ve serà la inauguració de l primer Casa  Cook's de la companyia a l'Estat, una vegada es reformi totalment el  Hilton  Sa Torre, ubicat a Llucmajor.


Amb més de 50 hotels i 12 000 habitacions a Espanya repartides en vuit marques, la companyia és considerada una de les cinc principals cadenes hoteleres internacionals a l'Estat.  Thomas  C ook  gestiona a 37 països més de 200 establiments hotelers, que sumen prop de 40.000 places.

Tot i que la companyia ja participa en el sector hoteler des de l'any 1969, l'estratègia presentada aquest dimarts és convertir l'empresa en un actor clau dins el sector hoteler vacacional, tot i que Noguer ha indicat que no està autoritzat a precisar quina part del negoci d'aquest grup europeu prové del sector hoteler.

Dificultats econòmiques

Fankhauser  ha reconegut que l'any serà complicat, però ha assegurat que el grup té liquiditat per aguantar sense problemes, ja que ha renegociat amb els bancs i té a la venda la seva divisió d'aerolínies, per la qual ja ha rebut ofertes. També ha demanat col·laboració als hotelers per poder vendre la totalitat de les places que comercialitza a les Illes i que ja va reduir a principi d'any. El grup va anunciar unes pèrdues operatives de 65 milions de lliures en el primer semestre de l'any. Va alarmar els mercats l'anunci d'un resultat negatiu de 1.500 milions, però  Frankhauser  ha explicat que aquesta xifra va obeir a la reavaluació d'uns fons que tenia el grup.

S'espera que enguany  Thomas  Cook porti a Espanya un total de 4 milions de viatgers provinents de 15 països europeus. L'any passat, el grup va obrir una nova oficina a Palma que dona ocupació a unes 650 persones en les seves divisions de finances, destinacions i hotels. En conjunt, el grup  Thomas  Cook té prop de 2.500 treballadors a tot Espanya.

Cook's Club Palma  Beach , el primer hotel d'aquesta marca a l'Estat, és un establiment de disseny de 318 habitacions, orientat a atreure aquesta part de Mallorca a una nova generació de viatgers amb gust pel disseny, la gastronomia de qualitat i la bona música a un preu assequible.

En total, 10 hotels de marca pròpia seran reformats per elevar els estàndards d'hospitalitat, com a part del pla de  Thomas  Cook per mantenir la popularitat i l'atractiu de les destinacions espanyoles més consolidades. En concret, es tracta de Casa Cook, a Eivissa, que obrirà les portes aquest estiu;  Sunwing   Arguineguin , a Gran Canària;  Sunwing   Fanabe , a Tenerife;  Smartline,  a Cala en Bosc, a Menorca; i cinc hotels més a Mallorca, entre els quals hi ha  Sunwing   Alcúdia  i S entit Cala   Vinyes .

Noguer ha destacat que "el nostre negoci a Espanya està cada vegada més enfortit, ja que invertim en personal sènior en la nostra divisió d'hotels amb base ea Palma i, alhora, augmentam el nombre d'hotels que gestionam directament. Volem continuar incorporant noves innovacions hoteleres a Espanya i donar suport al creixement de la indústria del turisme invertint en grans marques".

EDICIÓ PAPER 12/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF